Dagens runda

Om spelet golf. Tourer, tävlingar, svingteorier och annat.
Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Re: Dagens runda

Inlägg av Puttaren » lör 11 maj 2019, 22:49

AlbertS skrev:
lör 11 maj 2019, 19:05
pstenman skrev:
lör 11 maj 2019, 18:06
AlbertS skrev:
lör 11 maj 2019, 16:16
Än en gång har man bevisat för sig själv att det inte går att spela golf på förmiddagen. EGO blir ju kul, får väl gå och lägga mig direkt efter vinspelet och gå upp kl 3 på natten.
Vafan, du åkte ju vid 10?! Det är ju typ lunch :)
Som sagt tidigare; rangen hade inte öppnat. Stel kropp på lastgammal gubbe.
Ska se om jag har en Orange Whip i garaget som du kan få låna på morgonen.

http://golf.kittad.se/trana-med-orange- ... ser-ut-843

Sen undrar jag vad det är för skum bana som inte har rangen öppen på morgonen? Eller är det Merpo-rangen du menar? Finns ju lösning på det också.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Nordan

Inlägg av Nordan » mån 13 maj 2019, 09:00

Kyssinge i helgen.
Inleder med par birdie par! Jag har reflekterat över en sak här, jag presterar inte sällan bra på hål med lågt index.
Det rullar på med en dubbel på fyran, en trippel sexan, efter att ha slagit i vattnet och strulat runt... Avslutar första nio med två par.
5/7 FW, 6/9 GIR 19 puttar.
Andra nio går lite i samma stil, jag slår järnen ganska dåligt, tar lite felbeslut i form av längder, men kommer in på 44 slag.
Sista hålet slår jag ett perfekt utslag, mitt i FW, jag har en J7 in som jag halvtoppar ner i bunkern. Stenhårt under ytan, över green. Chip tillbaka och en tvåputt.
4/7 FW, 3/9 GIR och 16 puttar.
37 pinnar och säsongens första men förhoppningsvis inte sista sänkning. Och personligen känner jag att det fanns en hel del slag att kapa.

men en ruggig känga till banan... Teerna, fy faaaan vad dåliga de var, och pinsamt att ta ut full peng för det, som värd får man ju skämmas lite inför kamraterna.
Det var i BÄSTA FALL stampad jord. Så fruktansvärt kassa.
Varför lägger man inte ut en matta?

Flaggan i hela tiden
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Användarvisningsbild
Big Berra

Inlägg av Big Berra » ons 15 maj 2019, 19:30

Dagens runda spelades med min högsta handicap sedan 1978.
Det hjälp inte mycket, kom dock in precis på handicap trots NOLL träffade fairways.

Användarvisningsbild
Big Berra

Inlägg av Big Berra » ons 15 maj 2019, 19:33

Nordan skrev:
mån 13 maj 2019, 09:00
Kyssinge i helgen.
Inleder med par birdie par! Jag har reflekterat över en sak här, jag presterar inte sällan bra på hål med lågt index.
Det rullar på med en dubbel på fyran, en trippel sexan, efter att ha slagit i vattnet och strulat runt... Avslutar första nio med två par.
5/7 FW, 6/9 GIR 19 puttar.
Andra nio går lite i samma stil, jag slår järnen ganska dåligt, tar lite felbeslut i form av längder, men kommer in på 44 slag.
Sista hålet slår jag ett perfekt utslag, mitt i FW, jag har en J7 in som jag halvtoppar ner i bunkern. Stenhårt under ytan, över green. Chip tillbaka och en tvåputt.
4/7 FW, 3/9 GIR och 16 puttar.
37 pinnar och säsongens första men förhoppningsvis inte sista sänkning. Och personligen känner jag att det fanns en hel del slag att kapa.

men en ruggig känga till banan... Teerna, fy faaaan vad dåliga de var, och pinsamt att ta ut full peng för det, som värd får man ju skämmas lite inför kamraterna.
Det var i BÄSTA FALL stampad jord. Så fruktansvärt kassa.
Varför lägger man inte ut en matta?

Flaggan i hela tiden
Håller med om teerna, fruktansvärt dåliga. De har dock i långsamt tempo påbörjat renovering av dessa. De lägger ut nytt gräs, ungefär en tee per dag verkar de hinna med.

Användarvisningsbild
Harry Friberg

Inlägg av Harry Friberg » ons 15 maj 2019, 19:46

Dagens runda blev en Lundellare. Hade precis parkerat på hemma banans parkering när telefonen ringde. Bara åka hem duscha o byta om. 0 fwträffar, 0 GIR. Inte en putt sänkt osv.
11,6

Nordan

Inlägg av Nordan » tor 16 maj 2019, 08:10

Big Berra skrev:
ons 15 maj 2019, 19:33
Håller med om teerna, fruktansvärt dåliga. De har dock i långsamt tempo påbörjat renovering av dessa. De lägger ut nytt gräs, ungefär en tee per dag verkar de hinna med.
jag inser att min kritik kom ut lite väl generellt, fast det egentligen var enbart riktat mot ju Tee'na. Och jag hoppas ju givetvis att de får ordning på dom så snart som möjligt förstås.

men hade jag skött det hade jag lagt ut mattor, iallafall på hål där en järnklubba är ett troligt val.
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Duffenstein

Inlägg av Duffenstein » tor 16 maj 2019, 21:59

Det har varit en bra golfvecka hittills. Två rundor på tre dagar på olika banor.

Började veckan på Dagsholms GK där banan var i jättebra skick. Greenerna är kanon för årstiden. Följde upp med en runda på Forsbacka GK där banan var väldigt fin (första gången för mig på den banan), däremot var greenerna milt sagt inte bra. Men men, i övrigt var det en härlig upplevelse och jag kommer testa på den lite senare när greenerna har återhämtat sig lite.

Lite mör, men kör.

Nils77

Inlägg av Nils77 » lör 18 maj 2019, 19:44

Knappt vevat något,,den 29:e närmar sig obehagligt snabbt så idag blev det hackoduff i 18 hål.
Första 14 ständiga högersläpp spökade, vid hål 15 togs beslut om ett lite starkare grepp som snabbfix och resultatet blev en snabb resa rakt ner i källaren... hackoduff 84:a med riktigt uselt avslut från hål 15 o in.
Reason is and ought only to be the slave of the passions.
D. Hume

punchfade

Inlägg av punchfade » lör 18 maj 2019, 20:49

Årets första 18-hålare och dessutom tävling är avklarade. Slog bra järn för det mesta men en iskall putter (hört det förut?) gjorde att det blev skral utdelning. Slog dessutom rätt dåliga drivar hela varvet med klackfade eller pushfade som resultat men hamnade aldrig i trubbel. Kom på något på 18:e tee och fick på dagens bästa drive som ju då såklart inte fick någon fade utan gick rakt i bunkern till vänster... :roll:
Senast redigerad av 1 punchfade, redigerad totalt 0 gånger.
Hio: 2
Albatross: 1

matteasdf

Inlägg av matteasdf » lör 18 maj 2019, 20:58

Blev en 75a med 9 gir första nio och 1 sista. :lol:

Skriv svar