Klubbnyheter

Om spelet golf. Tourer, tävlingar, svingteorier och annat.
Old-T

Re: Klubbnyheter

Inlägg av Old-T » tis 13 okt 2020, 10:36

Nick_Corey skrev:
tis 13 okt 2020, 10:32
Nick_Corey skrev:
tis 06 okt 2020, 13:31
zamu skrev:
tis 06 okt 2020, 12:22
Hills förändrar sina medlemskap
22 papp för obegränsat spel är verkligen en helt annan nivå en den genomsnittliga svenska golfklubben. Är det rentav den högsta årsavgiften i Sverige, eller ligger man på liknande nivåer för all inclusive på exvis BroHof, Ullna och Svartinge?
Här kan man läsa mer om de nya medlemsvillkoren.

Det jag hört (via omvägar, skall tilläggas) är att medlemarna inte hjular och svingar sig i takkronorna av glädje över de nya medlemsformerna och prisnivåerna. Snarare tvärtom.
Det var ett rejält hopp mellan Guld och Vit... Avspeglar det sig även på banan?

Stora Norrland

Inlägg av Stora Norrland » tis 13 okt 2020, 11:40

Åtta (8) tider för kategori "vit". Är det åtta tider för en hel säsong? Kan väl funka för ngt ftg som vill lira Hills med kunder kan jag tänka mig.
--== Spänn av, ha roligare, spela bättre ==--

Big Berra

Inlägg av Big Berra » tis 13 okt 2020, 13:19

Stora Norrland skrev:
tis 13 okt 2020, 11:40
Åtta (8) tider för kategori "vit". Är det åtta tider för en hel säsong? Kan väl funka för ngt ftg som vill lira Hills med kunder kan jag tänka mig.
Kan väl möjligen vara vettigt för någon i nån bonnaklubb som vill spela fin-golf en gång per månad att ha Hills som 2:a klubb med vitt medlemskap.
The whole point of science is to question accepted dogma. Freeman Dyson.

zamu

Inlägg av zamu » tis 13 okt 2020, 13:29

Big Berra skrev:
tis 13 okt 2020, 13:19
Stora Norrland skrev:
tis 13 okt 2020, 11:40
Kan väl möjligen vara vettigt för någon i nån bonnaklubb som vill spela fin-golf en gång per månad att ha Hills som 2:a klubb med vitt medlemskap.
Funderade på den kombon då Hills är närmaste klubben för mig och jag skulle få tillgång till övningsområden m.m. Löjligt dock att det kostar lika mycket som ett fullvärdigt medlemskap på Vallda (skiljer 200kr). Går nog ur helt i stället efter en sån käftsmäll till sina medlemmar.

AlbertS
Kontakt:

Inlägg av AlbertS » tis 13 okt 2020, 20:10

Ser perfekt ut. Något sådant jag önskar på Åhus så det blir mer luckor i kalendern för att boka in en runda. Som det är nu kommer man knappt ut och jag är faktiskt beredd att betala dubbelt (alltså typ 15) för att kunna komma ut oftare.
Kristianstad Gk - Karlshamns GK - Boa Olofström GK

kajp

Inlägg av kajp » tis 10 nov 2020, 22:35

Åsundsholm verkar plöja upp banan https://asundsholm.se/?fbclid=IwAR2OtEo ... 6wKl5oIv9o

mianto

Inlägg av mianto » ons 11 nov 2020, 20:45

kajp skrev:
tis 10 nov 2020, 22:35
Åsundsholm verkar plöja upp banan https://asundsholm.se/?fbclid=IwAR2OtEo ... 6wKl5oIv9o
Riktigt tråkigt, rolig bana som alltid varit i sjukt bra skick när jag varit där..

Glenn Quagmire

Inlägg av Glenn Quagmire » ons 11 nov 2020, 23:21

Väldigt tråkigt, en fantastiskt bra bana i toppskick de tiotal gånger jag spelat den!

Nick_Corey

Inlägg av Nick_Corey » mån 11 jan 2021, 10:19

De nya ägarna av Barsebäck har sagt upp avtalet med själva golfklubben och istället bildat en A1-klubb som medlemmarna kan gå med i om de vill fortsätta spela.

Matnyttigt om utvecklingen och ambitionerna för Barsebäck: https://www.golfbranschen.se/claes-nils ... a-vara-pa/

Avgiften i högsta kategori (obegränsat spel etc) är 13 500 kr för 2021. Någon medlem som minns exakt vad ni betalade för motsvarande 2020?
"Vi har varit naiva."

Perra11

Inlägg av Perra11 » mån 11 jan 2021, 19:05

Nick_Corey skrev:
mån 11 jan 2021, 10:19
De nya ägarna av Barsebäck har sagt upp avtalet med själva golfklubben och istället bildat en A1-klubb som medlemmarna kan gå med i om de vill fortsätta spela.

Matnyttigt om utvecklingen och ambitionerna för Barsebäck: https://www.golfbranschen.se/claes-nils ... a-vara-pa/

Avgiften i högsta kategori (obegränsat spel etc) är 13 500 kr för 2021. Någon medlem som minns exakt vad ni betalade för motsvarande 2020?
http://www.barsebackresort.se/sv/golf/m ... medlemskap

Enligt denna sida 9.600 SEK. Huruvida det är jämförbart med det som står specificerat för medlemskap 2021 vet jag inte. Bl a ingår 1000 rangebollar för 2021 samt inträdesavgift på 20.000 kr.
För 2020 står ingenting om inträdesavgift t ex.

Perra - inte medlem på Barsebäck men skriver ändå.

Nick_Corey

Inlägg av Nick_Corey » tis 12 jan 2021, 09:40

Aha, tackar :)

Missade det, men ser ju ju nu att rubriken "Medlemskap" finns på (minst) tre olika ställen på klubbens hemsida, lite städning kunde vara på sin plats där. Höjning från 9 800 till 13 500 alltså, även om det nu ingår bollar.

Någon som vet om man i det gamla medlemskapet hade betalt in någon spelrätts- eller startavgift? Vad händer i så fall med den?
"Vi har varit naiva."

Perra11

Inlägg av Perra11 » tis 12 jan 2021, 11:06

Nick_Corey skrev:
tis 12 jan 2021, 09:40
Aha, tackar :)

Missade det, men ser ju ju nu att rubriken "Medlemskap" finns på (minst) tre olika ställen på klubbens hemsida, lite städning kunde vara på sin plats där. Höjning från 9 800 till 13 500 alltså, även om det nu ingår bollar.

Någon som vet om man i det gamla medlemskapet hade betalt in någon spelrätts- eller startavgift? Vad händer i så fall med den?
Om man läser intervjun med nya ägaren känns det som om det kommer tas rejäla omtag. Som om många medlemmar tidigare haft det för bra. Det kommer bli ett himla liv på
vissa men det är som det är. Han kanske har rätt, Barsebäck förtjänar bättre och inga förändringar sker utan smärta.

Nick_Corey

Inlägg av Nick_Corey » tis 12 jan 2021, 11:56

Perra11 skrev:
tis 12 jan 2021, 11:06
Om man läser intervjun med nya ägaren känns det som om det kommer tas rejäla omtag. Som om många medlemmar tidigare haft det för bra. Det kommer bli ett himla liv på
vissa men det är som det är.
Exakt, höjer man årsavgiften med nära 4 000 kr på ett bräde lär det bli minst sagt turbulent :roll:

Vad jag förstått skall man försöka få mer trafik i klubbhuset genom att flytta shop och reception dit istället för att ha det i den eländiga gula baracken mellan de båda banornas första tees. Undrar om man jämnar den med marken och typ planterar några träd, eller om man kommer att ha kvar den (eller delar av den) till något annat ändamål?
"Vi har varit naiva."

Perra11

Inlägg av Perra11 » tis 12 jan 2021, 14:58

Nick_Corey skrev:
tis 12 jan 2021, 11:56
Perra11 skrev:
tis 12 jan 2021, 11:06
vissa men det är som det är.
Exakt, höjer man årsavgiften med nära 4 000 kr på ett bräde lär det bli minst sagt turbulent :roll:

Vad jag förstått skall man försöka få mer trafik i klubbhuset genom att flytta shop och reception dit istället för att ha det i den eländiga gula baracken mellan de båda banornas första tees. Undrar om man jämnar den med marken och typ planterar några träd, eller om man kommer att ha kvar den (eller delar av den) till något annat ändamål?
Det var många år sedan jag var på Barsebäck men det kan bli ett besök senare i sommar :). 9.600kr (eller vad det var) för två bra banor är bra pris för den aktive golfaren. Kan de ladda det med tillräckligt värde med den nya avgiften finns det nog folk som är intresserade. Ska bli spännande att se hur det utvecklas.

Jokar

Inlägg av Jokar » tis 12 jan 2021, 16:34

De nya ägarna har även infört
Max 3 bokade tider
Måndag o onsdag finns begränsningar för medlemmar (även de som betalar högst avgift)
Har du en golfbil måste en Gps installeras
Gillar BGCC men skicket har blivet lite sämre än för några år sedan
Det blir säkert bra, men en saftig höjning är det...

Kalle Vej

Inlägg av Kalle Vej » mån 18 jan 2021, 17:54

Nytt hopp för Åsundsholm!

https://www.svenskgolf.se/artiklar/bano ... red_210118

Jag håller tummarna! Det är bara drygt ett år sedan jag hittade denna pärla och besvikelsen var stor när jag läste om nedläggning!

Vattenmannen

Inlägg av Vattenmannen » tor 08 apr 2021, 05:33

Förändringar på Wasa GK!

Igår träffade jag nya platschefen på Wasa GK (egentligen Södertälje Park). En kille som heter Lasse och som tar över efter Leif R som fått lämna sitt uppdrag.

Det är samma ägare i grunden (Nisse) och enligt den nye Lasse finns det nu seriösa planer på att faktiskt fräscha till anläggningen och åter vända inriktningen mot i första hand golf. Han själv hade kontakter på både Kallfors och Vidbynäs och hoppas kunna inleda nån form av samarbete framförallt när det gäller maskiner och så.

Hoppet är ju det sista som överger en, och man har ju hört om satsningar förr. Men jag tycker han gav ett bra intryck och jag berättade för honom om oss vintergolfare och hur mycket vi uppskattar banan.

Han vill gärna att vi rutinerade tanter och farbröder försöker hjälpa till med nån form av dokument för vad som krävs inledningsvis för att få lite fräs på banan. Mitt grundtips var att de ska satsa mest på blå och gul bana och kanske lämna röd lite åt sitt öde.

Han kunde tyvärr inte dyka upp på Frozenfinalen men med lite tur har det nu kommit en snubbe som faktiskt låter ord bli till handling. Vi hoppas!
Ta det inte så allvarligt - det är ju trots allt bara golf. Och ärligt talat - det du pysslar med är knappt ens det.

“I always believed that I have something important to say and I said it.”
― Lou Reed

Skriv svar