Pågående Tourtävlingar *OBS Spoiler*

Om spelet golf. Tourer, tävlingar, svingteorier och annat.
Egon

Re: Pågående Tourtävlingar *OBS Spoiler*

Inlägg av Egon » mån 06 sep 2021, 23:15

Sagström vinner, Anna delar och nu väntar vi på att Finland eller Danmark ska stänga matchen.

Egon

Kungen

Inlägg av Kungen » mån 06 sep 2021, 23:18

Egon skrev:
mån 06 sep 2021, 23:15
nu väntar vi på att Finland eller Danmark ska stänga matchen.

Egon
... och att kunna sätta på ljudet på TVn igen.

kajon

Inlägg av kajon » mån 06 sep 2021, 23:20

Ja fy satan, mer förrvirrad kommentering får man leta länge efter......

Egon

Inlägg av Egon » mån 06 sep 2021, 23:26

Finland seals the deal…
In your face USA!
💪💪💪

Egon

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tis 07 sep 2021, 09:25

Fina tävlingar varje vecka, nu Wentworth.
Alla svenska gubbarna med, inklusive Robban. Ska bli kul se vad han kan göra, han verkar fått en ny vår på Champions.
Mer intressant att se vilka av toppeuropeerna som inte är med än vilka som är med. Rory och Sergio är två.
Bröderna Höjgård blir väl uppmärksammade också.
Real golf is a thing of the spirit, not of mere mechanical excellence of stroke

Min blog "Andersgolf" - under "kontakt" till höger - 2021-07-15.

AFJ

Inlägg av AFJ » tor 09 sep 2021, 20:37

Egon skrev:
mån 06 sep 2021, 23:26
Finland seals the deal…
In your face USA!
💪💪💪

Egon
Missade tyvärr det mesta av söndagens spel och hela måndagens på grund av en resa, till min besvikelse saknade hotellet kanal 9 :(

Otroligt kul att Europa vann och min spådom om att amerikanerna skulle dominera var som tur var helt fel! :-)

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » lör 11 sep 2021, 21:53

Lagergren, synd på outen på 17:e, men han brukar spela bra då han är i topp, får se vad han kan göra i morgon. Synd att Stenson/Noren inte kunde göra bättre, nu blir det väl ingen svensk i RC antagligen.
Wentworth är en riktigt bra TV-underhållning. Det gnälldes en hel del på Ernie minns jag då ombyggnaden gjorts, särskilt avslutningen, men 17-18 är kanonhål nu. Och härlig stadionkänsla vid 18:e green.

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » mån 13 sep 2021, 09:42

Vilka sänder Ryder Cup? Ser ut att vara Viasat?

AFJ

Inlägg av AFJ » mån 13 sep 2021, 09:53

Vad tycker vi om Harringtons wildcards och Ryder Cup laget?

Jag tycker de som kvalificerade sig alla är rätt starka. Några har väl lite sviktande form men totalt sett ett bra lag med massor av rutin och spännande nykomling i Hovland. Wiesberger känns väl som det svagaste korten - så det blir väl han som blir hjälte! :-) Hovland kommer nog vara nervös men han verkar vara av rätta virket.

Garcia som wildcard känns självklart. Poulter är väl egentligen inte tillräckligt bra men har ju ett facit som gör honom given bara han är i närheten av form och det är han. Att välja Lowry före Rose kan förstås ifrågasättas men fullt förståeligt. Att svenskarna inte är med är självklart med tanke på de resultat som de visat upp även om det blev lite bättre mot slutet.

Det blir nog en spännande tävling!!

Stora Norrland

Inlägg av Stora Norrland » mån 13 sep 2021, 12:26

AFJ skrev:
mån 13 sep 2021, 09:53
...
Garcia som wild card är bra. Kommer han igång kan han lyfta ett helt lag via egen karisma.
Poulter är lite av en chansning, såklart baserat på tidigare prestationer, men han verkar ju ha förmågan att lyfta sig när det skall spela RC så visst är valet av honom också ok.
Om en av Garcia och Poulter spelar bra kommer valet av båda att betraktas som ok, i efterhand.

Lowry? Vi får se. Valet av honom kommer ifrågasättas om han inte presterar bra. Jag tror personligen att Rose har förmågan att tända till lite extra i sammanhang som RC.

Man kan ha synpunkter på att bara tre väljs via wild card, men det är ju som det är.

För mig känns USA-laget "jämnare", dvs som att EU har några spelare som behöver fixa lite extra topp för att kunna konkurrera. Delvis kan nog den känslan förklaras mha TV-bias, dvs att jag kollar en del på US PGA Tour men inte mkt på EU-touren.
Det kommer i alla fall bli en intressant TV-helg.
--== Tag inte dig själv på för stort allvar. De andra gör inte det. ==--

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » mån 13 sep 2021, 15:55

Att USA-laget ser förkrossande överlägset ut inför RC är ju i stort sett standard.

KonsultTT

Inlägg av KonsultTT » mån 13 sep 2021, 18:37

Stora Norrland skrev:
mån 13 sep 2021, 12:26
AFJ skrev:
...
Garcia som wild card är bra. Kommer han igång kan han lyfta ett helt lag via egen karisma.
Poulter är lite av en chansning, såklart baserat på tidigare prestationer, men han verkar ju ha förmågan att lyfta sig när det skall spela RC så visst är valet av honom också ok.
Om en av Garcia och Poulter spelar bra kommer valet av båda att betraktas som ok, i efterhand.

Lowry? Vi får se. Valet av honom kommer ifrågasättas om han inte presterar bra. Jag tror personligen att Rose har förmågan att tända till lite extra i sammanhang som RC.

Man kan ha synpunkter på att bara tre väljs via wild card, men det är ju som det är.

För mig känns USA-laget "jämnare", dvs som att EU har några spelare som behöver fixa lite extra topp för att kunna konkurrera. Delvis kan nog den känslan förklaras mha TV-bias, dvs att jag kollar en del på US PGA Tour men inte mkt på EU-touren.
Det kommer i alla fall bli en intressant TV-helg.
Sergio tränar för fullt hemma - finns ingen anledning till oro :D
https://twitter.com/GOLFTV/status/1437451002874146829

/ TT

KonsultTT

Inlägg av KonsultTT » mån 13 sep 2021, 18:41

Anders skrev:
mån 13 sep 2021, 15:55
Att USA-laget ser förkrossande överlägset ut inför RC är ju i stort sett standard.
Vi får väl hoppas at Bryson och Brooks råkar i luven på varandra och att detta sedan stör resten av laget så att dom tappar koncentrationen :twisted:

/ TT

Nick_Corey

Inlägg av Nick_Corey » tis 14 sep 2021, 10:50

AFJ skrev:

Jag tycker de som kvalificerade sig alla är rätt starka. Några har väl lite sviktande form men totalt sett ett bra lag med massor av rutin och spännande nykomling i Hovland. Wiesberger känns väl som det svagaste korten - så det blir väl han som blir hjälte! :-) Hovland kommer nog vara nervös men han verkar vara av rätta virket.

Garcia som wildcard känns självklart. Poulter är väl egentligen inte tillräckligt bra men har ju ett facit som gör honom given bara han är i närheten av form och det är han. Att välja Lowry före Rose kan förstås ifrågasättas men fullt förståeligt. Att svenskarna inte är med är självklart med tanke på de resultat som de visat upp även om det blev lite bättre mot slutet.

För det första känns det märkligt och fegt att avsäga sig wildcards. För min del hade det gärna fått vara fler, ett upplägg med fyra från ET-listan, fyra från OWGR (eller kanske ännu hellre den mer dynamiska DataGolf-världsrankingen) och fyra wildcards hade kanske varit logiskt och "clean" på något sätt.

Jag hade hellre sett Rose än Lowry, givet dagens uttagnings-setup med bara tre wildcards.
"Vi har varit naiva."

pstenman

Inlägg av pstenman » tis 14 sep 2021, 17:35

Är det bara jag som längtar efter att se Rahm extremt taggad å tjurig?
Kommer väl iofs spela med Garcia som kan hålla honom i tyglarna lite, eller är det en felanalys?
Vreta Kloster GK - 20.0

AFJ

Inlägg av AFJ » ons 15 sep 2021, 05:05

pstenman skrev:
tis 14 sep 2021, 17:35
Är det bara jag som längtar efter att se Rahm extremt taggad å tjurig?
Kommer väl iofs spela med Garcia som kan hålla honom i tyglarna lite, eller är det en felanalys?
Nej, jag ser också verkligen fram emot att Rahm får stångas med det bästa USA har att erbjuda! Det känns som han är den "spanska tjuren" personifierad!

Årets upplaga har alla förutsättningar för att bli en bra drabbning, enda plumpen är väl att det saknas svenskt inslag.

Nordan

Inlägg av Nordan » ons 15 sep 2021, 08:56

AFJ skrev:

Ett bra lag, men det blir det väl nästan oavsett. Både Poulter och Garcia har ju spelat ganska bra och kommer säkert att bidra med deras erfarenhet och exceptionella närvaro, och Lowry har väl också lirat hyggligt. Men med tanke på är han nästan lite märklig att komma in som rookie kan man tycka, men ett inte dåligt val får man väl säga. Vad hade han kunnat välja istället? Norén, visst, har lirat bättre och bättre, Stenson samma sak.
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Puttaren » ons 15 sep 2021, 09:08

Apropå Ryder Cup.
New York Morning News - A 15 year old boy was at the center of a courtroom drama yesterday when he challenged a court ruling over who should have custody of him. The boy has a history of being beaten by his parents and the judge initially awarded custody to his aunt, in keeping with child custody law and regulation requiring that family unity be maintained to the highest degree possible. The boy surprised the court when he proclaimed that his aunt beat him more than his parents and he adamantly refused to live with her. When the judge then suggested that he live with his grandparents, the boy cried and said that they also beat him. After considering the remainder of the immediate family and learning that domestic violence was apparently a way of life among them, the judge took the unprecedented step of allowing the boy to propose who should have custody of him. After two recesses to check legal references and confer with the child welfare officials, the judge granted temporary custody to The USA Ryder Cup Team, whom the boy firmly believes are not capable of beating anyone.
Growing old is like being increasingly punished for a crime you haven’t committed - Anthony Powell, 1973.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

pstenman

Inlägg av pstenman » ons 15 sep 2021, 09:15

Puttaren skrev:
ons 15 sep 2021, 09:08
Apropå Ryder Cup.
New York Morning News - A 15 year old boy was at the center of a courtroom drama yesterday when he challenged a court ruling over who should have custody of him. The boy has a history of being beaten by his parents and the judge initially awarded custody to his aunt, in keeping with child custody law and regulation requiring that family unity be maintained to the highest degree possible. The boy surprised the court when he proclaimed that his aunt beat him more than his parents and he adamantly refused to live with her. When the judge then suggested that he live with his grandparents, the boy cried and said that they also beat him. After considering the remainder of the immediate family and learning that domestic violence was apparently a way of life among them, the judge took the unprecedented step of allowing the boy to propose who should have custody of him. After two recesses to check legal references and confer with the child welfare officials, the judge granted temporary custody to The USA Ryder Cup Team, whom the boy firmly believes are not capable of beating anyone.
:P
Vreta Kloster GK - 20.0

KonsultTT

Inlägg av KonsultTT » ons 15 sep 2021, 11:51

Stora Norrland

Inlägg av Stora Norrland » ons 15 sep 2021, 11:55

KonsultTT skrev:
ons 15 sep 2021, 11:51
Stenson vice-kapten! :D
https://www.rydercup.com/news-media/hen ... -ryder-cup
/ TT
Fem vice-kaptener? :?
--== Tag inte dig själv på för stort allvar. De andra gör inte det. ==--

KonsultTT

Inlägg av KonsultTT » ons 15 sep 2021, 12:45

Stora Norrland skrev:
ons 15 sep 2021, 11:55
KonsultTT skrev:
/ TT
USA har också 5 vice-kaptener - vi kan väl inte vara sämre än dom ? :lol:

/ TT

pstenman

Inlägg av pstenman » ons 15 sep 2021, 14:36

KonsultTT skrev:
ons 15 sep 2021, 12:45
Stora Norrland skrev:
KonsultTT skrev:
/ TT

/ TT
Är det som riksdagsplatser?
150 som jobbar 349 som har anställning.
Vreta Kloster GK - 20.0

KonsultTT

Inlägg av KonsultTT » ons 15 sep 2021, 17:13

pstenman skrev:
ons 15 sep 2021, 14:36
KonsultTT skrev:
ons 15 sep 2021, 12:45
Stora Norrland skrev:

/ TT
Är det som riksdagsplatser?
150 som jobbar 349 som har anställning.
Dessutom var det bara 3 vice-kaptener per lag i Solheim Cup - så man undrar ju varför herrarna behöver ytterligare 2 ?
I USA kanske det behövs minst en för att se till så att inte Bryson och Koepeka inte börjar bråka med varandra ?

/ TT

BollKalle

Inlägg av BollKalle » ons 15 sep 2021, 18:20

KonsultTT skrev:

/ TT
Även om jag förstår varför, känns det inte lite konstigt att han blir utsedd till vicekapten för RyderCup 2020 i 2021.
Kanske är det bara jag ?
Senast redigerad av BollKalle den tor 16 sep 2021, 11:11, redigerad totalt 1 gånger.
"Inget här i världen är så rättvist fördelat som förståndet: Alla tror att de har fått tillräckligt." - Jaques Tati

Skriv svar