Roligaste bana runt Liverpool?

Om spelet golf. Tourer, tävlingar, svingteorier och annat.
Batigolf

Roligaste bana runt Liverpool?

Inläggav Batigolf » tis 21 aug 2018, 14:40

Jag ska till Liverpool om några veckor och spela Lytham & St Annes. Vilken annan bana bör man spela? De andra Openbanorna Royal Liverpool och Birkdale verkar inte riktigt vara aktuella för tillfället iaf.

De som verkar roligast är Formby, Hillside och West Lancs där jag hört och sett gott om alla. Eller finns det en inlandsbana som slår dem?

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Re: Roligaste bana runt Liverpool?

Inläggav Puttaren » tis 21 aug 2018, 14:46

Jag ska till Liverpool om några veckor och spela Lytham & St Annes. Vilken annan bana bör man spela? De andra Openbanorna Royal Liverpool och Birkdale verkar inte riktigt vara aktuella för tillfället iaf.

De som verkar roligast är Formby, Hillside och West Lancs där jag hört och sett gott om alla. Eller finns det en inlandsbana som slår dem?
Hoylake (Liverpool) kan du skippa om du inte är ute efter att jaga namn. Birkdale är fantastisk och skulle varit mitt andra val efter Lytham. Om du inte kan/vill spela där så skulle jag välja Formby före Hillside (trots att många säger att Hillside är en av de bästa banorna som inte haft The Open, och har fina sanddyner sista nio). West Lancs ligger ju en bit därifrån, men är riktigt rolig att spela.

Spelar nog ingen roll hur du väljer, blir en bra resa ändå. Missa inte Beatles-museumet i Liverpool, Anfield Road och publivet. Väl värt att skippa lite vila tills du kommer hem.

Lite läsning i ämnet: Golfbladet_3_08_Liverpool och Golfbladet_4-2012_Lytham
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Batigolf

Inläggav Batigolf » tis 21 aug 2018, 18:00

Hoylake (Liverpool) kan du skippa om du inte är ute efter att jaga namn. Birkdale är fantastisk och skulle varit mitt andra val efter Lytham. Om du inte kan/vill spela där så skulle jag välja Formby före Hillside (trots att många säger att Hillside är en av de bästa banorna som inte haft The Open, och har fina sanddyner sista nio). West Lancs ligger ju en bit därifrån, men är riktigt rolig att spela.

Spelar nog ingen roll hur du väljer, blir en bra resa ändå. Missa inte Beatles-museumet i Liverpool, Anfield Road och publivet. Väl värt att skippa lite vila tills du kommer hem.

Lite läsning i ämnet: Golfbladet_3_08_Liverpool och Golfbladet_4-2012_Lytham
Tack för tipsen och länken. Bra reseskildring.

Lutar åt West Lancs. Närmast vattnet och närmast Liverpool. Man har ju sett hur fin den ser ut på t ex Peter Finchs Open-kval. https://www.youtube.com/watch?v=OzwGzWbMKOw

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » tis 21 aug 2018, 18:56

Ja De andra är i Southport så det är en bit att åka.

Wallasey är också fin.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » tis 21 aug 2018, 20:41

https://minilinks.golf/location-1" onclick="window.open(this.href);return false;

Liten Pitch o Puttlinks för er nybörjare.
Årets Frozenhemsida http://www.frozen1819.pupgolf.se/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ballesteros

Inläggav Ballesteros » tis 21 aug 2018, 21:18

Spelade Lytham, Royal Liverpool, Southport & Ainsdale, Hillside och Leesowe (billig enkel bana) i juni.

Lytham och Royal Liverpool var naturligtvis fina men vi tyckte att Hillside var en väldigt positiv överraskning. Hemmabana för Tommy Fleetwood (som spelade i bollen framför oss).

Southport & Ainsdale som är grannbana till Hillside (parallella hål på olika sidor av järnvägen) var inte alls samma kvalitet som Hillside tycker jag.
"I do not trust doctors. They are like golfers. Every one has a different answer to your problems."
Seve Ballesteros

Återgå till "Golfspel"