Vad hände med Kotte Broberg?

Om spelet golf. Tourer, tävlingar, svingteorier och annat.
Pinis

Re: Kotte Broberg, vad har hänt ?

Inlägg av Pinis » mån 16 nov 2015, 16:11

HH+ skrev:
Pinis skrev:
Nordan skrev:Gick hyggligt i helgen i alla fall ;-)
Inte så konstigt, han har vid några tillfällen, under sensommaren/hösten, haft en skolbokssving som granne på rangen.
Klart han blivit inspirerad och taggad 8-)
För att inte tala om hur psyket måste stärkts :o
Njae, jag tyckte han oftast tog sina tillkortakommanden, svingmässigt, med den äran
Never argue with a fool - they will drag you down to their level, then beat you with experience.

Nordan

Inlägg av Nordan » mån 16 nov 2015, 16:35

Pinis skrev:
Inte så konstigt, han har vid några tillfällen, under sensommaren/hösten, haft en skolbokssving som granne på rangen.
Gayen, skolbokssving?
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Pinis

Inlägg av Pinis » mån 16 nov 2015, 17:56

Nordan skrev:
Pinis skrev:
Gayen, skolbokssving?
Vad har Gayens fulsving med det här att göra ????
Never argue with a fool - they will drag you down to their level, then beat you with experience.

Användarvisningsbild
Sam

Inlägg av Sam » mån 16 nov 2015, 21:13

Pinis skrev:
Ha ha
Grattis Haninge, nu har ni två ET vinnare. Bra för Sverige att Haninge (läs Viktor) finns!

Rättelse: Tur att Pinis är "granne" på rangen.
"Of all the hazards, fear is the worst"
Sam Snead

Egon

Inlägg av Egon » mån 16 nov 2015, 23:22

Skolböckerna var visst gamla eftersom D-plane var en vit fläck på kartan. Nåja, vissa hade väl gått ur skolan innan Kotte ens var född. :D

Skämt åsido... Jag hade nog gjort en tin cup om jag hade fått stå jämte.

Egon

Pinis

Inlägg av Pinis » tis 17 nov 2015, 10:30

Egon skrev:Skolböckerna var visst gamla eftersom D-plane var en vit fläck på kartan. Nåja, vissa hade väl gått ur skolan innan Kotte ens var född. :D

Egon
Skolböcker och myter kan också ställa till det...

Gjort en Tin Cup ?

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tis 17 nov 2015, 10:41

Pinis skrev:
Egon skrev:Skolböckerna var visst gamla eftersom D-plane var en vit fläck på kartan. Nåja, vissa hade väl gått ur skolan innan Kotte ens var född. :D

Egon
Skolböcker och myter kan också ställa till det...

Gjort en Tin Cup ?
Med en god whisky i näven lutat sig mot järnåttan, studerat Brobergs svingar och nickat instämmande.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2019-04-21 : Hur ett äpple klarar en vinter i en golf bag med mera

Användarvisningsbild
Sam

Inlägg av Sam » mån 23 nov 2015, 10:40

bästa svensk i finalen i Dubai. Att Stenson delade sista platsen var oväntat.
Sam Snead

Hälla

Kotte Broberg

Inlägg av Hälla » fre 11 mar 2016, 17:25

Vad har hänt med honom ??

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » fre 11 mar 2016, 18:29

jo, nu har det gått trögt ett tag. Skadeproblem? Yips? Svingproblem?
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger

Användarvisningsbild
Sam

Inlägg av Sam » fre 11 mar 2016, 20:22

Anders skrev:jo, nu har det gått trögt ett tag. Skadeproblem? Yips? Svingproblem?
USA-chock? Hans första USA tävling förra helgen...men att han skjuter 80+ ett par ggr var ändå i överkant. Tror det bara var mentalt, läste nåt reportage i Digest om hur bra han slog järnen osv. Har inte han klättrat lite på ranking efter nyår...eller bara några bra resultat...o några mindre bra.
Sam Snead

Strömsborg

Inlägg av Strömsborg » mån 14 mar 2016, 19:22

Årets största prischeck fick han alltså när han hade 80+ två gånger om på WGC, $43820. Ingen cut, inte konstigt att spelarna gärna vill komma in på såna tävlingar.
På tre klarade cutter på Europatouren har han dragit in ytterligare $74000. Det går nog ingen nöd på Kotte.
In the town there's all these chicks, and they want to get laid and we want to lay them. But Stu would have booked us into some hotel about ten miles out of town. We're bored to death looking for some action and Stu's out playing Gleneagles.

Sawgrass

Inlägg av Sawgrass » mån 14 mar 2016, 19:40

Jo, mentalt tror jag. Det är ju inte kul att spela under sin förmåga.

Strömsborg

Inlägg av Strömsborg » mån 14 mar 2016, 20:14

Sawgrass skrev:Jo, mentalt tror jag. Det är ju inte kul att spela under sin förmåga.
Egentligen, vem gör inte det?
Men visst, han blev kanske lite knäckt på WGC. Han hade 72-78 veckan efter i Thailand.
In the town there's all these chicks, and they want to get laid and we want to lay them. But Stu would have booked us into some hotel about ten miles out of town. We're bored to death looking for some action and Stu's out playing Gleneagles.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » mån 14 mar 2016, 22:44

Strömsborg skrev:Årets största prischeck fick han alltså när han hade 80+ två gånger om på WGC, $43820. Ingen cut, inte konstigt att spelarna gärna vill komma in på såna tävlingar.
På tre klarade cutter på Europatouren har han dragit in ytterligare $74000. Det går nog ingen nöd på Kotte.
Hm, om det var pengar som drog skulle väl en sån som Phil lägga klubborna på hyllan och greppa paraplydrinken? Jag är helt övertygad om att Tigern skulle offra sin lyxjakt och kåk för att få tillbaka svingen. Då skulle han i och för sig kunna köpa tillbaka både jakt och kåk på nolltid, jaja, men ni vet vad jag menar. Jag tror faktiskt på JK Rowling, det lyxigaste för henne med alla pengarna hon tjänat på HP är att kunna få fri tid att skriva böcker. Att ha en förmåga och få utnyttja den framgångsrikt - INGET är större. Jag tror inte Kotte njuter.

Strömsborg

Inlägg av Strömsborg » mån 14 mar 2016, 23:00

Anders skrev:
Strömsborg skrev:Årets största prischeck fick han alltså när han hade 80+ två gånger om på WGC, $43820. Ingen cut, inte konstigt att spelarna gärna vill komma in på såna tävlingar.
Hm, om det var pengar som drog skulle väl en sån som Phil lägga klubborna på hyllan och greppa paraplydrinken? Jag är helt övertygad om att Tigern skulle offra sin lyxjakt och kåk för att få tillbaka svingen. Då skulle han i och för sig kunna köpa tillbaka både jakt och kåk på nolltid, jaja, men ni vet vad jag menar. Jag tror faktiskt på JK Rowling, det lyxigaste för henne med alla pengarna hon tjänat på HP är att kunna få fri tid att skriva böcker. Att ha en förmåga och få utnyttja den framgångsrikt - INGET är större. Jag tror inte Kotte njuter.
Det tror inte jag heller, men han har dragit in typ 1,2 miljoner på två månader och behöver inte vårt medlidande. Faktum är att ha har spelat ganska ok förutom de sista två veckorna, sex tävlingar i år och 35:e, 20:e och 15:e plats. Med den här takten kommer han ha en bra säsong.

punchfade

Inlägg av punchfade » mån 14 mar 2016, 23:49

Vad är det han inte skulle njuta av? Av att kunna livnära sig på sitt största intresse?

Har aldrig uppfattat det som om att han skulle ha blivit pushad av sin pappa utan han har stått av fri vilja och slagit boll efter boll, året runt så länge jag vetat om vem han var. Tror nog att han njuter och golf är inte så enkelt att alla spelar bra varje vecka...
Hio: 2
Albatross: 1

Rille

Inlägg av Rille » mån 14 mar 2016, 23:51

Tror han fortfarande lider av när jag spöade honom för snart 10 år sedan. Hoppsan vad tiden flyger iväg...

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tis 15 mar 2016, 00:46

punchfade skrev:Vad är det han inte skulle njuta av? Av att kunna livnära sig på sitt största intresse?

Har aldrig uppfattat det som om att han skulle ha blivit pushad av sin pappa utan han har stått av fri vilja och slagit boll efter boll, året runt så länge jag vetat om vem han var. Tror nog att han njuter och golf är inte så enkelt att alla spelar bra varje vecka...
Njuter du av att spela, för din förmåga, dålig golf? Nåja "inte njuter" är väl att ta i. Så dåligt går det väl kanske inte. Vad jag vände mig emot var det här med pengarna i resonemanget ovan. Säg så här, jag tror det är jävligt hög prio i livet för de flesta av dem att spela till sin fulla förmåga, och formsvackor och uteblivna segrar känns. Jag har aldrig, som Ricky, tjurat över en andraplats, trots att han tjänade mer pengar än vad jag tjänar på åratal på den andraplatsen. Att det rullar in lite dollar på en 54:e plats är nog inget som hetsar upp dem alltför mycket.

Om man skall ha "medlidande" med någon, bestämma verkshöjden i det lidande som personen upplever för att det skall anses var tillräckligt, det är en filosofisk diskussion som blir lite över mitt huvud. Mitt hjärta blöder väl inte alltför ymnigt över den gode Kristoffers bogeys, men det gör det sällan över annat än då mina vänner och anförvanter har det har svårt.

Användarvisningsbild
Maniac

Inlägg av Maniac » ons 16 mar 2016, 11:31

Jag ställde frågan till en pålitlig källa igår och fick svaret att det är lite svingproblem/svingfövirring så det är lite jobbigt just nu.

//M
Såhär tycker forumet om Maniac, generellt sett alltså!
"Jeeyy!!!!! Han är tillbaka!!
Mannen med de bästa tipsen och råden inom golf!
Woho!!"
"Maniac, forumets kung"

Användarvisningsbild
Big Berra

Inlägg av Big Berra » mån 23 apr 2018, 12:18

Dags att väcka liv i den här tråden.
Vad har nu hänt ?

Inte spelat någon tävling sedan Abu Dhabi i Januari, inget spel under hösten i fjol.

Modegurun

Inlägg av Modegurun » mån 23 apr 2018, 17:20

Vet att han gjorde slut med Camilla Lennarth för en tid senast, minns inte exakt men kanske 1-1,5 år sedan. Vet inte om det kan ha bidragit till hans formsvacka

Pinis

Inlägg av Pinis » mån 23 apr 2018, 21:39

Big Berra skrev:Dags att väcka liv i den här tråden.
Vad har nu hänt ?

Inte spelat någon tävling sedan Abu Dhabi i Januari, inget spel under hösten i fjol.
Träffade honom i golfhallen i början på året (tror jag det var).
Han hade precis gjort en mindre operation i knät och skulle rehaba i sex veckor

Användarvisningsbild
Big Berra

Inlägg av Big Berra » mån 23 apr 2018, 23:39

Modegurun skrev:Vet att han gjorde slut med Camilla Lennarth för en tid senast, minns inte exakt men kanske 1-1,5 år sedan. Vet inte om det kan ha bidragit till hans formsvacka
Överansträngd högerhand ?

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » tis 24 apr 2018, 08:08

Har för mig, innan han slog igenom med alla segrarna på CT att snacket var - vem blir nästa internationella stjärna av Dantorp eller Broberg? Man får väl säga att svaret var Björk?

Inte heller Johan Carlsson eller Rickard Karlberg har levererat på länge.

Men som sagt, Broberg är väl största frågetecknet. Han såg ju verkligen ut att kunna bli en som skulle kunna vara med och slåss i de riktigt stora sammanhangen.

Skriv svar