Pågående Tourtävlingar *OBS Spoiler*

Om spelet golf. Tourer, tävlingar, svingteorier och annat.
Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Re: Pågående Tourtävlingar *OBS Spoiler*

Inläggav AlbertS » sön 11 mar 2018, 00:49

Modegurun skrev:Det var längesen jag sist tyckte golf var såhär kul. Tigers återkomst är såå välkommen. Och vilken återkomst dessutom. Sjukt stabilt spel just nu. Det enda som hade kunnat göra längtan till Masters större hade varit om Stenson också hade varit i högform

Så grymt.

Bild
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Strömsborg

Inläggav Strömsborg » sön 11 mar 2018, 01:32

Big Berra skrev:
Strömsborg skrev:
Big Berra skrev:
Skönt att man inte har något abonnemang på golf så att man slipper se honom.
Tycker att världstoppgolfen har varit mycket mer intressant när Tiger varit borta, vi får hoppas det är en engångsföreteelse.
Han kan få vara med på årets Masters, sen får det vara nog.

Fattar inte hur du tänker. Eller trollar du?

Nej, det blev så mycket Tiger i rutan att jag fick kväljningar.
Jag tröttnade totalt på tv-golf när det var nån "The Open" när producenten valde att ha en kamera som följde Tiger på väg till muggen istället för att visa golf.

När Tiger inte längre presterade på major-tävlingarna kom intresset tillbaka igen, då fick man se mer golf istället för:
- Tiger väntar
- Tiger diskuterar med caddien
- Tiger går på muggen
- Tiger kliar sig i röven
- Tiger dricker något
- Tiger äter något
- Tiger tar på sig handsken
- Tiger tar av sig handsken

Jaja, jag fick bara intrycket att du inte gillade karln själv.
Jag får hålla med om att det varit löjligt mycket uppmärksamhet när han visat sig på banan de sista åren om man ser till hur bra han spelat men nu har ju den här comebacken börjat skapligt, då förtjänar han all tv-tid. 14 majors och alla andra golfrelaterade rekord och sen rakt in i otrohetsskandal, fyra ryggoperationer och en rad misslyckade comebacker.
Vilken story om han skulle komma tillbaka och vinna nåt nu.
In the town there's all these chicks, and they want to get laid and we want to lay them. But Stu would have booked us into some hotel about ten miles out of town. We're bored to death looking for some action and Stu's out playing Gleneagles.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » sön 11 mar 2018, 12:29

Riktigt fin avslutning på Indientävlingen! Så skönt då Wallace kör sitt "be right" ända från tårna då han känner att slaget han tagit, den djärva linjen över vattnet han valt, kommer att lyckas. Sen är ju inte Beefs förstaputt direkt dålig... Skön avslutning på en tävling som var bättre än jag minns den från tidigare år. Den här banan är lite kalle men ger sköna lägen. Så anti-Pinehurst.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2018-07-07 - Vad är det här för klubbor?

AFJ

Inläggav AFJ » sön 11 mar 2018, 12:46

Anders skrev:Riktigt fin avslutning på Indientävlingen! Så skönt då Wallace kör sitt "be right" ända från tårna då han känner att slaget han tagit, den djärva linjen över vattnet han valt, kommer att lyckas. Sen är ju inte Beefs förstaputt direkt dålig...

Ja, det var en värdig vinnare. Kul att Beef är på gång igen - han tillför verkligen lite krydda på anrättningen!

Banan kändes lite väl konstlad och märklig på sina håll.

Sharma verkar trots allt mänsklig - han skulle nog må gott av ett par veckors vila och "landa" lite innan han tar nya tag mot världstoppen!

Chris-j

Inläggav Chris-j » sön 11 mar 2018, 21:13

Rose ett före Casey som klättrat, medan Tiger & Snead har tappat..

Modegurun

Inläggav Modegurun » sön 11 mar 2018, 21:29

Stabilt spel från Tiger men som ändå känns lite halvsvajig med puttern. Gett sig själv flera tuffa returer för att rädda par, och slog precis en riktigt dålig birdieputt som från bara några meter blev alldeles för kort.

Har nu en ny birdieputt på hålet efter, efter ett grymt järn. Casey verkar för övrigt väldigt het

Modegurun

Inläggav Modegurun » sön 11 mar 2018, 23:09

Fortsatt usel puttning för Tiger. Tror tyvärr hans chanser är borta, pga detta. Blir nog särspel mellan Reed och Casey istället

Chris-j

Inläggav Chris-j » mån 12 mar 2018, 00:21

Bra spurtat av både Tiger & Reed, men tycker det är riktigt härligt att Casey plockar hem en vinst :-) !!

Användarvisningsbild
Nick_Corey

Inläggav Nick_Corey » mån 12 mar 2018, 09:16

Spännande runda igår.

Kul för Casey att få vinna, har ju varit lite Kuch över honom - jämn och bra, men förhållandevis få vinster. Hoppas han löser ET-kort (någon som vet status där?) så han can vara med i Ryder Cup.

Hur som helst. Kunde ju lika gärna blivit Tiger eller Reed. Reed schabblade bort sig på artonde, där han först slog ett inspel från bra läge som spann tillbaka och gav honom en rätt lång uppförsputt, varifrån han först puttade något kort så att han likt en semesterspelare på en minigolfbana fick se bollen vända och rulla tillbaka hela vägen till exakt samma punkt igen. Andra gången chippade han istället på green och då lade han den död vid hål.

Tiger var som sagt lite svajig med puttern, även om det övriga spelet såg fortsatt stabilt ut. Bland annat en bränd retur och onödigt sumpat par i början av ronden och en treputt på 14. Var en koppsnurr från särspel, men verkade nöjd med att vara tillbaka i toppen. Tiger nu 149:a på OWGR.
"Vi har varit naiva."

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » tor 15 mar 2018, 16:06

Då hittar vi mr X i topp på leaderboarden igen...
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger

JG76

Inläggav JG76 » tor 15 mar 2018, 17:14

Grym up and down av tiger precis för att stanna - 3. Han ser vass ut

Användarvisningsbild
nr4

Inläggav nr4 » tor 15 mar 2018, 18:44

Hyfsat att komma hem och slå på cmore golf och få se Tiger sänka en monsterputt på 7:an...och gå upp i ensam ledning på -4.. 8-)

AFJ

Inläggav AFJ » tor 15 mar 2018, 18:44

Rose gör trippel på sitt andra hål, sedan en bogey på sitt sjätte och ligger då fyra över. Sedan sju birdies på tio hål och delad ledning. Golf!

AFJ

Inläggav AFJ » tor 15 mar 2018, 18:50

Tre raka birdies av Alex!

Modegurun

Inläggav Modegurun » tor 15 mar 2018, 21:53

Hoppsan. -5 efter 11 hål av Stenson. Något gör han då annorlunda denna torsdag om man jämför den med hans spel för en vecka sedan..

edit. Och där kom fjärde raka pippin, totalt -6 och ensam ledning. Fan så jävla kul det har varit att kolla på golf senaste veckorna. Mickelsons vinst, Tigers topplacering och nu Stenson i ledning (även om det är 3 dagar kvar)
Senast redigerad av 1 Modegurun, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Twoflower

Inläggav Twoflower » tor 15 mar 2018, 22:06

Stenis ensam ledare efter 12hål. Trevligt.

Modegurun

Inläggav Modegurun » tor 15 mar 2018, 22:22

What the fuck. Fortsätter han såhär så blir det en 59a :D

AFJ

Inläggav AFJ » fre 16 mar 2018, 00:36

Modegurun skrev:Något gör han då annorlunda denna torsdag om man jämför den med hans spel för en vecka sedan..

Jag såg inte hela rundan men nog puttade han fantastiskt bra idag! Såg på statistiken att han hade 1,25 puttar på GIR. Hittade ingen siffra på totalt antal puttar men han hade 66% GIR så det innebär 12 träffade greener och 15 puttar. Bogeyn han gjorde var en-putt tror jag. Eftersom han gjorde par på de övriga fem hålen som han inte hade GIR så borde han väl ha haft en-putt på dem också. 21 puttar om jag räknar rätt alltså! Rätt OK!

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » fre 16 mar 2018, 01:09

AFJ skrev:
Modegurun skrev:Något gör han då annorlunda denna torsdag om man jämför den med hans spel för en vecka sedan..

Jag såg inte hela rundan men nog puttade han fantastiskt bra idag! Såg på statistiken att han hade 1,25 puttar på GIR. Hittade ingen siffra på totalt antal puttar men han hade 66% GIR så det innebär 12 träffade greener och 15 puttar. Bogeyn han gjorde var en-putt tror jag. Eftersom han gjorde par på de övriga fem hålen som han inte hade GIR så borde han väl ha haft en-putt på dem också. 21 puttar om jag räknar rätt alltså! Rätt OK!

Han hade bara 20 puttar, satte ett par från foregreen på 5:an

Chris-j

Inläggav Chris-j » fre 16 mar 2018, 01:31

7 birdies in 8 holes
13/14 Fairways
12/18 Greens
20 Putts

pstenman

Inläggav pstenman » fre 16 mar 2018, 07:34

Anders skrev:Betydligt större. Stenson verkar vara på väg in i en av sina svackor igen. Har aldrig varit Mr. Lägstanivå.Kanske har börjat tröttna på golfen nu, då majorn är bärgad.

Tror du har fel. ;)
Linköpings GK - 16.1
Inget var bättre förr, inte nu heller.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » fre 16 mar 2018, 08:29

pstenman skrev:
Anders skrev:Betydligt större. Stenson verkar vara på väg in i en av sina svackor igen. Har aldrig varit Mr. Lägstanivå.Kanske har börjat tröttna på golfen nu, då majorn är bärgad.

Tror du har fel. ;)

Verkar... jag skrev verkar... Väntade bara på den här. Nåja, man kan väl också säga att det inte är någon fördel att gå i samma boll som Tiger. Även om Snedeker tycks kunna hantera det skapligt. Att det går upp och ned? Nooo...

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » fre 16 mar 2018, 08:42

AFJ skrev:Jag såg inte hela rundan men nog puttade han fantastiskt bra idag!

Om han inte hade haft så fantastiskt järnspel som gav honom korta puttar för birdie så hade jag hållt med dig.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

AFJ

Inläggav AFJ » fre 16 mar 2018, 09:33

Big Berra skrev:Han hade bara 20 puttar, satte ett par från foregreen på 5:an

Tack för korrigeringen. Måste väl vara någon form av personligt rekord för Stenson? Någon som har koll på hur många han hade när han slog Phil i The Open?

Användarvisningsbild
Euklides

Inläggav Euklides » fre 16 mar 2018, 09:36

AlbertS skrev:
AFJ skrev:Jag såg inte hela rundan men nog puttade han fantastiskt bra idag!

Om han inte hade haft så fantastiskt järnspel som gav honom korta puttar för birdie så hade jag hållt med dig.

Håller med, det var 2013 klass på det långa spelet igår. Han puttade naturligtvis bättre än vanligt men inte fantastiskt skulle jag säga, han "brände" ändå puttar från 9,10,11 och 12ft. Normalt när någon gör en sån runda kanske de bränner en under 12ft.

Återgå till "Golfspel"