Dagens runda

Om spelet golf. Tourer, tävlingar, svingteorier och annat.
Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Dagens runda

Inläggav Puttaren » lör 24 dec 2011, 12:10

Såhär på julaftonen spelades en liten match på Södras ursprungliga nio hål. Behagligt väder och trevligt sällskap samt några riktigt långa drivar och en chip i kopp för eagle gjorde det mycket njutbart. Nu blir det dock ingen mer golf förrän tidigast i övermorgon (hustrun har meddelat att det ska umgås med tjocka släkten imorgon).
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Användarvisningsbild
Hofnar

Re: Dagens runda

Inläggav Hofnar » lör 24 dec 2011, 12:40

Puttaren skrev:Såhär på julaftonen spelades en liten match på Södras ursprungliga nio hål. Behagligt väder och trevligt sällskap samt några riktigt långa drivar och en chip i kopp för eagle gjorde det mycket njutbart. Nu blir det dock ingen mer golf förrän tidigast i övermorgon (hustrun har meddelat att det ska umgås med tjocka släkten imorgon).

Toffel.
"I´m, like, really smart."

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » lör 24 dec 2011, 15:10

...började bra med en lång och rak drive och ett enkelt par på det första hålet. När allt var spelat och räknat hade grabben spelat av mig tjugo spänn. Han får INTE se Kalle Anka!

Användarvisningsbild
Colonel Bogey

Inläggav Colonel Bogey » tis 27 dec 2011, 20:10

2x5 hål på Djursholm (provisoriska greener). Helt OK spel. Otroligt att man kan lira såhär års häruppe!

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » tis 27 dec 2011, 21:09

Så här såg det ut på Roslagens GK i dag.

Bild

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » ons 28 dec 2011, 18:22

... spelades på Rönnebäck där några hyfsade slag och schysst scrambling räckte till en 79:a. 73 netto gav en viss kassaförstärkning och gjorde att dagen nästan slutade på plus trots den långa resan eftersom Johan Hinton vänligt nog bjuder alla som gillar Rönnebäck på Facebook på fri greenfee.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Användarvisningsbild
Hofnar

Inläggav Hofnar » ons 28 dec 2011, 22:03

Puttaren skrev:... spelades på Rönnebäck där några hyfsade slag och schysst scrambling räckte till en 79:a. 73 netto gav en viss kassaförstärkning och gjorde att dagen nästan slutade på plus trots den långa resan eftersom Johan Hinton vänligt nog bjuder alla som gillar Rönnebäck på Facebook på fri greenfee.

Hmmm... Juste deal, men jag kan ändå inte riktigt räkna hem res- och logikostnaden.

Användarvisningsbild
Erik Alm

Inläggav Erik Alm » lör 31 dec 2011, 09:55

... eller rättare gårdagens spelades på ordinarie greener, i V-Götland Vårgårda), i härligt väder 30 december! :-)
Bättre långt och snett än kort och snett.

mejner

Inläggav mejner » mån 02 jan 2012, 00:00

Spelades på Monte Rei som var helt fantastisk.

Obefintlig scrambling (en gång, 10 meters chipp-enputt för birde på par fem) gav en 84, men fick några extra slag också så bara tre slag från hcp.

Sjukt kul golfbana.

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » mån 02 jan 2012, 08:39

mejner skrev:Spelades på Monte Rei som var helt fantastisk.

Obefintlig scrambling (en gång, 10 meters chipp-enputt för birde på par fem) gav en 84, men fick några extra slag också så bara tre slag från hcp.

Sjukt kul golfbana.

Och rätt schysst service måste man säga. Lite synd bara att det var i princip säker "boll borta" om man missade lite för mycket från tee.

mejner

Inläggav mejner » mån 02 jan 2012, 10:36

Träffade alla fairways utom 17 som jag missade med ett par meter.

Men såg lite trångt ut, ja. Var vattenhinder allting nu, kanske då också?

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » mån 02 jan 2012, 10:50

mejner skrev:Träffade alla fairways utom 17 som jag missade med ett par meter.

Men såg lite trångt ut, ja. Var vattenhinder allting nu, kanske då också?

Ja, allt utanför det skötta området var markerat som sidovattenhinder. För egen del träffade jag nog också alla fairways utom 17 ... 8)

Användarvisningsbild
Moonhead

Inläggav Moonhead » fre 20 jan 2012, 13:11

Var ingen höjdare. Jag var ännu sämre igår men hade då nöjet att för första gången få spela med en forumist, som dessutom var mycket trevlig och kunde spela golf. Kul!
Ever wonder why fund managers can't beat the S&P 500?
'Cause they're sheep, and sheep get slaughtered.

Användarvisningsbild
bluesman

Inläggav bluesman » fre 20 jan 2012, 23:33

... spelades redan på tisdag och var egentligen helt OK. Mest intressant: fyra raka par. På 4:de brände jag en 4dm birdieputt, på 5:te var den långa birdieputten tre cm kort i linjen, på 6:te (195m par3) sandy par, på 7:te (595m par5) par utan ett enda slag från tillhörigt fairway.

Användarvisningsbild
bluesman

Dagens runda

Inläggav bluesman » tor 15 mar 2012, 22:50

... börjades med två snygga par. Dagens bästa slag på 9:an: chip-in för par och 20 p. ut.
Dagens näst bästa slag på 15:de: efter någon sorts socketslice till grannfairwayen en "ack-så-nära" pitch-in som stannade bara 1 dm från koppen. Easy par.
Med lite bättre än urusel puttning hade en ny personbäst varit inom räckhåll men icke sa nicke.
Så bör man vara nöjd med 8 par och en 38-poängare från vintertees.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » tor 15 mar 2012, 23:50

Jag var ute i söndags och "vinterspelade" lite... det gick som det brukar den här årstiden på mitt hcp, dvs bogeys och dubbelbogeys... men på banans svåraste hål (nr 16, nya banan karlshamn) lyckades jag med bedriften att slå bolljäkeln 270 meter och landa ett tiotal meter före green... vet inte om jag slagit så långt någon gång tidigare ens... döm om min förvåning.. fick kolla så det var min boll en extra gång bara för att vara säker.. och så hem och dubbelkolla med google maps :-)

Vem har sagt att vinterspel inte kan vara givande ;-)
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Användarvisningsbild
bluesman

Inläggav bluesman » fre 16 mar 2012, 00:05

Hur f***n kan man ha bogey/dubbelbogeyhcp och slå bolljäveln 270 m :?:

edit: bäst att lägga till en ;)

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » fre 16 mar 2012, 07:40

Well, det är tidigt på säsongen och järnslagen gräver ner sig lite .. och eftersom man är rädd för det så toppar man bollen... typ så. :) + den gamla vanliga rosten :)

Nej, jag vettefan hur jag fick iväg den 270 meter... mitt problem just nu är närspelet. I stort sett konstant 2-putt som i många fall beror på dåligt inspel.

Användarvisningsbild
JoelR

Inläggav JoelR » fre 16 mar 2012, 11:33

AlbertS skrev:Jag var ute i söndags och "vinterspelade" lite... det gick som det brukar den här årstiden på mitt hcp, dvs bogeys och dubbelbogeys... men på banans svåraste hål (nr 16, nya banan karlshamn) lyckades jag med bedriften att slå bolljäkeln 270 meter och landa ett tiotal meter före green... vet inte om jag slagit så långt någon gång tidigare ens... döm om min förvåning.. fick kolla så det var min boll en extra gång bara för att vara säker.. och så hem och dubbelkolla med google maps :-)

Vem har sagt att vinterspel inte kan vara givande ;-)

Haha!
Har gjort samma grej. Var visserligen inte osäker på att det var min boll då jag spelade ensam en kväll förra året, men väl hemma kontrolleras längden på Maps.
(285m blev det förresten, kollade nu igen ;) )

Användarvisningsbild
bluesman

Inläggav bluesman » fre 16 mar 2012, 21:52

AlbertS skrev:Well, det är tidigt på säsongen och järnslagen gräver ner sig lite .. och eftersom man är rädd för det så toppar man bollen... typ så. :) + den gamla vanliga rosten :)

Nej, jag vettefan hur jag fick iväg den 270 meter... mitt problem just nu är närspelet. I stort sett konstant 2-putt som i många fall beror på dåligt inspel.

Då måste du vara försiktigt att inte slå över greenen och i vattnet på Rydö´s 13:de ... :)

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » fre 16 mar 2012, 22:45

Hehe, får väl slå ut med puttern ;)

Användarvisningsbild
bluesman

Inläggav bluesman » fre 16 mar 2012, 22:46

:lol:

Användarvisningsbild
JoelR

Inläggav JoelR » lör 17 mar 2012, 15:31

..var en blandning av riktigt fina bollträffar och otur. Träd i vägen var lite av ett ledord.
Bra järn, bra puttning, dåliga längre klubbor. Gick dock ifrån 18 med ett leende.

Användarvisningsbild
bluesman

Inläggav bluesman » lör 17 mar 2012, 23:01

... spelades på en för mig okänd bana. Resultate blev därefter. :evil:

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » lör 17 mar 2012, 23:16

JoelR skrev:..var en blandning av riktigt fina bollträffar och otur. Träd i vägen var lite av ett ledord.
Bra järn, bra puttning, dåliga längre klubbor. Gick dock ifrån 18 med ett leende.

Skumt, det enda som funkat för mig nu på våren har varit dom långa klubborna :D

Återgå till "Golfspel"