Dagens runda

Om spelet golf. Tourer, tävlingar, svingteorier och annat.
Gay på banan

Re: Dagens runda

Inläggav Gay på banan » mån 13 aug 2018, 11:32

Släktfaden.
Släktfejden
... och 12 gir..
Snyggt
Årets Frozenhemsida http://www.frozen1819.pupgolf.se/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » mån 13 aug 2018, 11:43

Åtta par och en birdie på hemmabanan. Låter bra va ? Men de övriga hålen snittade jag dubbelbogey på :-(
Om det var 8 bogeys och en decabogey så blev väl poängresultatet rätt bra ändå ?

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » mån 13 aug 2018, 12:29

Åtta par och en birdie på hemmabanan. Låter bra va ? Men de övriga hålen snittade jag dubbelbogey på :-(
Om det var 8 bogeys och en decabogey så blev väl poängresultatet rätt bra ändå ?
På första tee på KategoriKm om två veckor. " Vi spelar väl poängbogey, va?"
Årets Frozenhemsida http://www.frozen1819.pupgolf.se/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Batigolf

Inläggav Batigolf » tis 14 aug 2018, 10:27

Ensamrunda på International igår. Maken till snabbt chanserad anläggning finns nog inte. Från självständig klubb till Top Tee och nu sedan några år i Golfstar. Anläggningen byggdes i början av 2000-talet med stora ambitioner, det enda som finns kvar av det är nog att de har en mästerskapstee som är ca 6700 m. Anlände vid 15:30, 10-15 bilar på parkeringen, inte en golfare vid klubbhuset, på övningsområdet eller på rangen. En ung trött väldigt solbränd tjej i bokningsdisken och en dam i köket. När jag köpte en macka fick damen i köksdisken plocka bort sitt ciggpaket och tändare för att jag skulle kunna använda kortläsaren. Jag gick igenom en treboll på hål 10 och såg också några andra bollar ute på banan så helt öde var det faktiskt inte. Anledningen att jag spelar här ibland är att man kommer ut direkt och inte behöver anpassa farten till andra bollar.

Jag gillar bansträckningen. Hålen har varierande längd och där också svårigheterna varierar mellan att finnas från tee eller vid green. Men banan har problem med svampiga greener, som dock rullade bra, och fairways med stora delar med bara tuvor. Bunkrar med bara lera täckt av tunt lager småsten.

Nåja. Mitt spel i dessa formtoppade dagar är urtråkigt. Ut på fairway, in på green och tvåputta. 12/14 fw och 13/18 gir. Bogeys kan komma på två sätt; treputt eller greenbunker. En dubbel blev det efter att båda saker inträffat på samma hål. En dubbel vart det också på 17:e efter vattenbesök för att ha försökt jaga en tight flagga.

Strömsborg

Inläggav Strömsborg » tis 14 aug 2018, 10:45

Ensamrunda på International igår. Maken till snabbt chanserad anläggning finns nog inte. Från självständig klubb till Top Tee och nu sedan några år i Golfstar. Anläggningen byggdes i början av 2000-talet med stora ambitioner, det enda som finns kvar av det är nog att de har en mästerskapstee som är ca 6700 m. Anlände vid 15:30, 10-15 bilar på parkeringen, inte en golfare vid klubbhuset, på övningsområdet eller på rangen. En ung trött väldigt solbränd tjej i bokningsdisken och en dam i köket. När jag köpte en macka fick damen i köksdisken plocka bort sitt ciggpaket och tändare för att jag skulle kunna använda kortläsaren. Jag gick igenom en treboll på hål 10 och såg också några andra bollar ute på banan så helt öde var det faktiskt inte. Anledningen att jag spelar här ibland är att man kommer ut direkt och inte behöver anpassa farten till andra bollar.

Jag gillar bansträckningen. Hålen har varierande längd och där också svårigheterna varierar mellan att finnas från tee eller vid green. Men banan har problem med svampiga greener, som dock rullade bra, och fairways med stora delar med bara tuvor. Bunkrar med bara lera täckt av tunt lager småsten.

Nåja. Mitt spel i dessa formtoppade dagar är urtråkigt. Ut på fairway, in på green och tvåputta. 12/14 fw och 13/18 gir. Bogeys kan komma på två sätt; treputt eller greenbunker. En dubbel blev det efter att båda saker inträffat på samma hål. En dubbel vart det också på 17:e efter vattenbesök för att ha försökt jaga en tight flagga.
Hur ser banan ut? Jag vet att den är torr, men greener och tees? Övrig finish?
In the town there's all these chicks, and they want to get laid and we want to lay them. But Stu would have booked us into some hotel about ten miles out of town. We're bored to death looking for some action and Stu's out playing Gleneagles.

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » tis 14 aug 2018, 11:47

Nåja. Mitt spel i dessa formtoppade dagar är urtråkigt. Ut på fairway, in på green och tvåputta. 12/14 fw och 13/18 gir..
Stackars Bati. Vi lider med dig ...

Batigolf

Inläggav Batigolf » tis 14 aug 2018, 14:29

Hur ser banan ut? Jag vet att den är torr, men greener och tees? Övrig finish?
Banan har problem, jag vet inte hur mycket som hängt med sen vintern och vilket som är skapat av torkan under sommaren. Nu var den inte torr, men möjligen hård på fw under ytan för bollarna gick längre än normalt. Mjuka svampiga greener med delvist brist på gräs, det rullade dock på bra och greenerna var egentligen inga problem. Många gamla olagade nedslagsmärken möjligen. Uppslagna teeplaceringar med ojämnt med gräs. Fairway med bara delvis gräs på sina ställen, ibland bra lägen och ibland mellan två grästuvor.

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » ons 15 aug 2018, 17:28

En bortslagen boll, två treputtar, två duffade chippar, en toppad chip, annars var det nog rätt bra. 6 över par, 4 bättre än handicap.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » ons 15 aug 2018, 20:15

... idag hade jag 19 pinnar efter 9 hål men var avhängd med 5 slag... MickeJ hade då slagit i 4 birdies och gjorde sedan 2 till under varvet och en 67:a netto. Då hade man inte mycket att sätta emot. Drivern var väldigt bra mot mig idag men det fanns lite annat att önska, men det är på rätt väg och kommer nå sin kulmen på Vreta Kloster GK den 8:e september.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » ons 15 aug 2018, 21:48

... idag hade jag 19 pinnar efter 9 hål men var avhängd med 5 slag...
Hmmm. Tycker mig känna igen det där.

Användarvisningsbild
Big Berra

Inläggav Big Berra » tor 16 aug 2018, 13:34

Besökte idag den gamla hemmaklubben Vallentuna GK.
Greenerna oväntat bra jämfört med grannbanorna.
Fairway hade sina brister, kortruffen var väldigt saftig, här har det vattnats denna säsong.

Spelet var sådär, som vanligt riktigt usel från tee, bara två fairwayträffar, bägge med järnklubba.

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » tor 16 aug 2018, 13:35

Spelet var sådär, som vanligt riktigt usel från tee, bara två fairwayträffar, bägge med järnklubba.
Snart så ... trillar poletten ned

Nisse77, nöjd ? :)

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » tor 16 aug 2018, 21:18

... nio kvällshål. Och hela sju bra slag. Framåt går det !

Nils77

Inläggav Nils77 » tor 16 aug 2018, 21:39

Snart så ... trillar poletten ned

Nisse77, nöjd ? :)
Jaja kortare klubblängd lättare att slå rakt ;)
Reason is and ought only to be the slave of the passions.
D. Hume

Nils77

Inläggav Nils77 » tor 16 aug 2018, 21:53

En 9 hålare i kvällningen. Märks tydligt hur snabbt det dagliga "jobbet" sätter käppar för vettig golf. Uselt lir med obetydlig känsla för finliret runt och på green.
0 Fairwayträffar om man nu inte räknar fel fairways..
Genast svårare att träffa green.
3 Gir
1 foregreenare.
2 bollar i vatten. 2 dubbelbogeys direkt.
Usel puttning.
Skämig 43:a.
D. Hume

Sohlberg

Inläggav Sohlberg » tor 16 aug 2018, 22:21

37 netto räckte till en 3e plats på herrgolfen...

Murklan

Inläggav Murklan » tor 16 aug 2018, 23:35

Egentligen gårdagens runda då dagens runda inte var lika kul att skriva om.. :D

68 slag trots 9 i på en par 4:a ger en trevlig känsla inför helgens KM. (Alltså inte 9 i men resten av rundan) :lol:

Edit: Bör förmodligen nämnas att det var på Tyresö GK som har par 65 men gav ändå 41 poäng.

Nordan

Inläggav Nordan » fre 17 aug 2018, 09:02

0 Fairwayträffar om man nu inte räknar fel fairways..
se det positivt, gört!
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Användarvisningsbild
hio11

Inläggav hio11 » fre 17 aug 2018, 13:12

Efter 2v uppehåll pga joobbresa till PGA Champ så var det dags att ge sig på Riksten igen.
Spelade stabilt med järnen framförallt - 17 GIR. Utslagen var lite blandade men kostade bara ett slag, hål 4:e drogs en boll i vattnet från tee men tvåputtade i en bogey.
På dessa 17 GIR hade jag tre-fyra riktigt bra birdiechanser, dvs inom 2.5m men sumpade alla, samt ett gäng som var inom 2.5-4m som man hade möjlig chans på. Ett treputts-par på hål 5 och krydda med ytterligare tre 3-puttar (på greener som var schyssta) så kan man rätt tydligt se vad som inte funkade.
Puttade inte uselt, det var kanske egentligen bara 2-3 dåliga puttar men inget ville trilla i.

Kom runt på 4 över par, med 40 puttar och ett pliktslag - ett sämre än hcp.

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » fre 17 aug 2018, 13:51

- 17 GIR ... Kom runt på 4 över par, med 40 puttar och ett pliktslag -
Borde varit 35 max 36 puttar. Du hade spelat på par om puttningen fungerat.

Inte dåligt

Användarvisningsbild
hio11

Inläggav hio11 » fre 17 aug 2018, 14:03

Inte dåligt
Jag håller med om allt du skriver

Perra11

Inläggav Perra11 » fre 17 aug 2018, 15:08

Dagens runda blev bara 9 hål. BroBålsta i fint skick, men efter 9 hål började åskan mullra. Ska man gå av så är det där, så det blev så.

Banan åkte på rejält med stryk för några veckor sedan i ett åskväder. Blixten klippte flera stora fina träd. Ett höll på att ramla över toaletthuset som finns efter 9 hål. Där inne stod 8 personer och sökte skydd. Trädet klyvdes men föll som tur var på ett annat träd som stod precis mellan kiosken och toan. Läskig grej. Mängder av bunkrar blev också förstörda och några av dem är ännu inte renoverade utan är MUA.

Jag var inte där då det stora åskvädret drabbade banan, men synen idag var ändå en påminnelse om att det går ruskgit fort och galna krafter är i rörelse.

Klubben gav oss fritt spel på ny tid, så det var bra.

Strömsborg

Inläggav Strömsborg » fre 17 aug 2018, 16:37

Inte dåligt
17 gir? Då ska man väl gå under par med marginal. Om man inte gör kvadruppel den gången man missade green.
In the town there's all these chicks, and they want to get laid and we want to lay them. But Stu would have booked us into some hotel about ten miles out of town. We're bored to death looking for some action and Stu's out playing Gleneagles.

Användarvisningsbild
hio11

Inläggav hio11 » fre 17 aug 2018, 20:10

17 gir? Då ska man väl gå under par med marginal. Om man inte gör kvadruppel den gången man missade green.
JAG VET :evil: !!! Gjorde bogey på det hålet och som sagt har man 4 treputtar och noll enputtar så blir det 76

Nils77

Inläggav Nils77 » fre 17 aug 2018, 20:13

JAG VET :evil: !!! Gjorde bogey på det hålet och som sagt har man 4 treputtar och noll enputtar så blir det 76
Är det egentligen så konstigt att det blir fler än teorin säger iom 2v uppehåll från golf.
Hur långa var första puttarna på treputtarna?
D. Hume

Återgå till "Golfspel"