Dagens runda

Om spelet golf. Tourer, tävlingar, svingteorier och annat.
Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Re: Dagens runda

Inlägg av Anders » lör 03 nov 2018, 18:03

Bild

Nehe funkade inte

Edit: Hjälp är på väg // mod

Shiit.. vad behöver man göra för att få dropboxbilder att synas? Tack mod för den här i alla fall!

Nåja. Sista golfhelgen för året antagligen. Inte rört en klubba på en månad nästan, bara tänkt och tankarna funkar bra! Förtroendeingivande inför nästa säsong. Väg avstängd var tvungen att köra lång omväg, därför inte ute förrän fem över sju. Ska se om jag kan komma ut tio i i morgon. Hoppas det fina spelet håller i sig.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
2019-04-21 : Hur ett äpple klarar en vinter i en golf bag med mera

Mashie

Inlägg av Mashie » fre 09 nov 2018, 20:04

Kanske sista varvet med spel på ordinarie greener i år. Mälarös greener var fantastiska! 10,5 på stimpen och helt jämna! Det gjorde att jag blev inspirerad och noterade 75 slag. Med lite bättre puttning, missbedömde några nedförputtar ordentligt, hade jag gått på par. Kul varv var det, sämst i bollen var 76 slag:-)! Nu är det bara att hoppas på att den varma hösten håller i några veckor till så kanske det blir mer golf innan snön kommer.

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inlägg av Puttaren » fre 09 nov 2018, 20:06

Näst sista rundan på Norra för i år (stänger på måndag). 73 slag var en ren fröjd (och hade bollen rullat ut några centimeter till på 13 hade det varit HIO). Otroligt att banan kan hålla ett så fint skick långt in i november. 3,5 timmar för en treboll på 18 hål var också bra - det underlättar så klart att vi hade 73-73-75 i bollen - förvisso från gul tee, men ändå.

Bild
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Gay på banan

Inlägg av Gay på banan » lör 10 nov 2018, 23:07

Man spela bättre än hcp och vinner ändå inte matchen.

Va**an.
Årets Frozenhemsida http://www.frozen1819.pupgolf.se/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mashie

Inlägg av Mashie » sön 11 nov 2018, 20:53

Det blev ett varv till på Mälarö GK. I dag var det inte lika lättspelat, 1,5 klubba vind samt att vi spelade från tee 2 vilket gör lite längre bana. Spelade inte lika bra som i fredags men puttade lite bättre, så 77 slag får jag vara nöjd med. Sänkt hcp med 1 slag så här i slutet av säsongen ger lite inspiration att träna i vinter för att få en bra start på nästa säsong.

Mashie

Inlägg av Mashie » lör 17 nov 2018, 18:09

Det blev ett varv till på Mälarö GK igår! Vädret var så fint så jag var tvungen att ta lite kompledigt:-)! Tyvärr ingen hcp- sänkning igår, var på g men en chip treputt och en borttagen boll på sluthålen gjorde att jag bara gick på hcp. Men en skön dag var det på de gröna fälten! Greenerna var fantastiska för årstiden, säkert 9,5 på stimpen och jämna, så man kunde inte skylla på att bollen hoppade ur linjen. Härligt!

Gay på banan

Inlägg av Gay på banan » lör 17 nov 2018, 18:59

... på Arlandastad Nya. Kunde inte låta bli att prova den nya drivern. Även på hål där den kanske borde ha vilat. Nåja, utan att ha hunnit spela in den så fick jag lite mer längd än tidigare. De enstaka tillfällen jag fick till det hyfsat var det de 10-15, ja, till och med de 20, jag hade hoppats på. Men, men. Den som väntar får se.
Årets Frozenhemsida http://www.frozen1819.pupgolf.se/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dr Golf

Inlägg av Dr Golf » tis 01 jan 2019, 18:23

Årets första runda, var en mycket kort runda! Traditionsenligt med kompisen den 1/1 gick jag - tokförkyld med feber, ut med Ch, nyopererad och precis fri från gips ut några hål. Värmer upp med en medhavd kaffekopp medan vi surrar strunt bredvid en stängd övningsgreen där vi slår några chippar fram och tillbaka i ruffen.

Första hålet: Smeker ut en mjuk hybrid, perfekt i mitten på fairway. Lobwedge till en meter från hål, en putt och birdie på årets första hål!
Fick en sån där barnsligt härligt nöjdhetskänsla i kroppen! :D
För att få något du aldrig haft
Måste du göra något du aldrig gjort!

Blogg: http://scratchgolf.blogg.se/

Vattenmannen

Inlägg av Vattenmannen » lör 02 mar 2019, 16:05

Två sjuhåls-matcher mot en glödhet Pinis på Wasa GK blå. Fick kämpa som en blådåre för att klara oavgjort i båda.

Ett strategiskt misstag av motståndaren räddade mig på sista hålet.

Superväder, och på några hål fick vi sällskap av Johan65.
Ta det inte så allvarligt - det är ju trots allt bara golf. Och ärligt talat - det du pysslar med är knappt ens det.

“I always believed that I have something important to say and I said it.”
― Lou Reed

Pinis

Inlägg av Pinis » lör 02 mar 2019, 23:51

Vattenmannen skrev:
lör 02 mar 2019, 16:05
Två sjuhåls-matcher mot en glödhet Pinis på Wasa GK blå. Fick kämpa som en blådåre för att klara oavgjort i båda.

Ett strategiskt misstag av motståndaren räddade mig på sista hålet.

Superväder, och på några hål fick vi sällskap av Johan65.
Strategiskt i kombination med hjärntrötthet... 👍
Never argue with a fool - they will drag you down to their level, then beat you with experience.

Chris-j

Inlägg av Chris-j » sön 03 mar 2019, 13:16

..var egentligen förra söndagens.
Bokade in mig i en 3-boll då allt annat var uppbokat och gick ut med två nya ansikten.
Ut i det blåsiga diset som aldrig riktigt lättade. Lasermataren gick knappt att nyttja mer än på kortare slag.
Lite tveksam start och några slarviga missar, men strax innan vändningen ( Bansträckning 1, 11-18, 10, 2-9 )
lossnade det rejält.. måste varit lite i zonen utan att riktigt tänka på det.
Hade faktiskt en chip någon dm kort i linjen på hål 3 och putt som strök hålkant på hål 7 också.
Det hade varit lite kul att dra i 4 örnar samma runda.. :roll:
Bild

Gay på banan

Inlägg av Gay på banan » sön 03 mar 2019, 16:04

Ensam etta efter tolv. Delad etta efter tretton. Delad tvåa efter fjorton. Delad trea efter femton. Delad fyra efter sexton. Delad femma efter sjutton. Delad sexa efter arton :-(

Nordan

Inlägg av Nordan » mån 04 mar 2019, 17:02

Chris-j skrev:
sön 03 mar 2019, 13:16
Bokade in mig i en 3-boll då allt annat var uppbokat och gick ut med två nya ansikten.
Ut i det blåsiga diset som aldrig riktigt lättade. Lasermataren gick knappt att nyttja mer än på kortare slag.
Lite tveksam start och några slarviga missar, men strax innan vändningen ( Bansträckning 1, 11-18, 10, 2-9 )
Hade faktiskt en chip någon dm kort i linjen på hål 3 och putt som strök hålkant på hål 7 också.
Bild
Lite "märklig" avslutning med eagle, bogey, eagle dubbel?
men nevertheless, IMPONERANDE!
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

pstenman

Inlägg av pstenman » mån 04 mar 2019, 18:39

Nordan skrev:
mån 04 mar 2019, 17:02
Chris-j skrev:
sön 03 mar 2019, 13:16
Bild
Lite "märklig" avslutning med eagle, bogey, eagle dubbel?
men nevertheless, IMPONERANDE!
Vart ju hans hål 6-9 dock.
Linköpings GK - 15.8

Strömsborg

Inlägg av Strömsborg » tis 05 mar 2019, 15:33

Den kunde blivit bra om jag inte tagit en klubba för lite på tvåan, hamnat ospelbar under en tall tio meter från greenkant på sexan och hittat en djup håla i ruffen på 18. Sex slag man aldrig får tillbaka.
In the town there's all these chicks, and they want to get laid and we want to lay them. But Stu would have booked us into some hotel about ten miles out of town. We're bored to death looking for some action and Stu's out playing Gleneagles.

Alanningen

Inlägg av Alanningen » ons 06 mar 2019, 08:49

Dagens runda??? -16 på termometern när jag steg upp... :cry:
Eckerö GK, Åland
Hcp 8,6

Nordan

Inlägg av Nordan » ons 06 mar 2019, 10:02

pstenman skrev:
mån 04 mar 2019, 18:39
Vart ju hans hål 6-9 dock.
Ahh, true!
Hellre långt och rakt än kort och snett.

Ingen pappskalle iggad...

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inlägg av AlbertS » tis 19 mar 2019, 20:12

Första dagen med solsken på länge. 8gr. Nästa projekt inte riktigt klart med sina åtaganden innan jag skall dit. Jaha, perfekt dag att ta ledigt och spela en runda golf. Ringde upp McBerglund och såg till att jag fick en kamrat med mig... var skall vi spela? Vi kollade runt... Åhus Västra... öppet med slagmatta... bollränna.. äsch.. tittade på annat. Återkom till Åhus igen, worst case tänkte jag så kan man alltid äta en god lunch och träna lite.

Väl där var det ganska tomt vid bollrännan, 1-2 bollar kanske (kl 11.15). Vi gick in och fick i oss lite dagens vid 11.30 då dom var färdiga med kycklingen i grönsaker och klyftpotatis. Höjdare. Efteråt gick jag och betalade gf åt oss samt hämtade en vagn. Under tiden gick McBerglund upp och kollade läget vid bollrännan. När jag möter upp honom är det tomt framför oss och vi kan slå ut direkt efter en snabb övningsputt. Rangen var öppen men jag hade inte lust att stå i den kalla blåsten och slå boll.

Första smällen bra. YES! Driverslagen sitter hygligt! Matchen var igång. Slagmattorna, vinden och min dåliga form gjorde att jag hookade inspelen. T.om med 54-graderswedgen. Hittade svingen lite senare på dagen som väl va. Klurigt med mattor. När vi väl fuskade lite ibland ute i ruffen uppe på nån tuva så satt slagen ändå helt ok med tanke på 3 lager kläder.

Vi hamnade rätt snabbt bakom en fyrboll redan på 2:an som följdes åt till 9:an när dom sa hejdå. Dom hade tydligen startat på 10:an. Men även om vi väntade vid vartenda slag (dom hade också bollar framför sig osv) så gick första 9 på 1h30(!). Det kallar jag vänlig bandesign. Man hittar bollarna och det bara flyter på. Efter 9 gick en del fyrbollar av men vi hade två tvåbollar framför som spelade marginellt långsammare än vi gjorde och hela varvet gick på 3h20m. Men det var sol som värmde (speciellt mot slutet) i den kalla nordanvinden så vi bara gick och mös.

Gjorde väl inte ett enda par idag då jag hookade bollen mest hela dagen, men det är så gött att spela på en bana som trots allt regn senaste tiden är snustorr så fort solen visar sig. 350 pix fick vi ge för greenfee denna dagen. Så jävla värt det att få spela lite riktig golf. Drev ut McBerglund på i princip alla hål också, alltid kul ;-) Fast han tog matchen på 16:e....
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inlägg av AlbertS » fre 29 mar 2019, 16:59

Bild

Dagens runda på Karlshamn Nya, 8 på stimpen på ena hållet, 10 på andra. Snabbt som vanligt på våren. Blir lika förvånad varje år. Jämnaste jag lirat i år också. Man väntar nog lite med pipningen till gamla öppnar på måndag.

matteasdf

Inlägg av matteasdf » fre 29 mar 2019, 18:03

AlbertS skrev:
fre 29 mar 2019, 16:59
Bild

Dagens runda på Karlshamn Nya, 8 på stimpen på ena hållet, 10 på andra. Snabbt som vanligt på våren. Blir lika förvånad varje år. Jämnaste jag lirat i år också. Man väntar nog lite med pipningen till gamla öppnar på måndag.
Cool putter, vad är det för nån?

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inlägg av AlbertS » fre 29 mar 2019, 19:04

Directed force, utprovad hos brejan

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inlägg av AlbertS » lör 06 apr 2019, 17:28

... blev en fullständig kross av mig och Malcolm McBerglund i lag Blekinge med 36 poäng var mot gäster från Småland på öppningen av gamla banan i Karlshamn. 6/5! Om något annat landskap vill komma ner och bli bjudna på ett varv mot mig och Berglund i år så bara hojta!

Vattenmannen

Inlägg av Vattenmannen » tor 11 apr 2019, 23:01

Tävling på PGA Links. Perfekt vårväder med 5-6 grader varmt och delvis soligt. Ingen vind att prata om.

Fairways fortfarande lite vårtrötta, greenerna väldigt bra men kanske lite väl olika på stimpen.

Tog mig runt på 91 brutto (72 netto) och fick stryk bland annat av Puttaren med tre poäng.

Vinkade även till Robban på 16:e fairway.

Slog bollen väldigt bra från tee till green, men missade lite för många puttar för att få kanon-score. Men spelet kändes riktigt kul.

Lakes i morgon.
Ta det inte så allvarligt - det är ju trots allt bara golf. Och ärligt talat - det du pysslar med är knappt ens det.

“I always believed that I have something important to say and I said it.”
― Lou Reed

Chris-j

Inlägg av Chris-j » fre 12 apr 2019, 14:15

AlbertS skrev:
lör 06 apr 2019, 17:28
... blev en fullständig kross av mig och Malcolm McBerglund i lag Blekinge med 36 poäng var mot gäster från Småland på öppningen av gamla banan i Karlshamn. 6/5! Om något annat landskap vill komma ner och bli bjudna på ett varv mot mig och Berglund i år så bara hojta!
Oj, såg detta nu! Blev ju ett litet bakslag dagen efter av en landskapsmix mot ert solida Blekingeteam med 3/2 !? :D 8-)

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inlägg av AlbertS » fre 12 apr 2019, 15:14

Chris-j skrev:
fre 12 apr 2019, 14:15
AlbertS skrev:
lör 06 apr 2019, 17:28
Oj, såg detta nu! Blev ju ett litet bakslag dagen efter av en landskapsmix mot ert solida Blekingeteam med 3/2 !? :D 8-)
Verkligen. Vi hade tömt ut oss fullständigt dagen före!

Skriv svar