Uppvärmningsperioden för mera längd startades för ca 2 veckor sedan. Kommer att lirka en vecka till innan det är dax att lägga på vikt. Övningen power clean push press kommer att jobbas vidare på.
Truster en övning som ska kikas på.
Hur ser hela träningsprogrammet ut? För du kör väl mer än Power clean push press och Truster.
Jag funderar på att utöka träningen vintertid. Hela säsongen är det ett core-pass och ett simpass i veckan, samt nästan ett rehab-pass för axel i veckan.
Marklyft samt romanian varianten är basen. Körs tungt samt ökar vikterna progressivt till ett tilltänkt mål i max lyft.Mycket strong lift tänk på denna övning.
Militärpress, skivstångsrodd, frivändningar nöts för att kunna bli bättre på Power clean pusch press. Övningen avslöjar för min del rätt tydligt vilka delar av kroppen som är klenare och behövs tränas till bättre nivå.
Bänkpress eller oftast snebänken är ingen favorit övning, utan utförs plikttroget( gamal skada håller en tillbaka), uppvärmningen inför denna är ofta lite armhävningar i olika formationer, typ standard, diamant, vinkla handflatorna 45* bak modellen.
Core, lite olika . Ibland övningen stå på ett ben tex vänster, ha en hantel i höger näve, kör bicepscurl som övergår till hantelpresss i hyggligt tempo.
Truster har jag endast testat, finns ett behov av benträning samtidigt som den ser elak rent tekniskt ut..
Lite förenklat ,självklart finns mycket rörlighet med i mixen mot yoga hållet.
Reason is and ought only to be the slave of the passions.
D. Hume