PGA Live

Om spelet golf. Tourer, tävlingar, svingteorier och annat.
olle54

PGA Live

Inläggav olle54 » fre 16 mar 2018, 20:10

Kan man inte teckna avtal på pga.com och betala för att se live när man bor i Sverige?
Sölvesborgs GK
Nästan alla människor har en hjärna. De som är lite dumma har en
hönshjärna. JOHAN 5 ÅR.
En gynekolog är en som inte vet så mycket om halsen på folk.
ERLAND 6 ÅR

Chris-j

Re: PGA Live

Inläggav Chris-j » fre 16 mar 2018, 20:41

Kan för lite om detta, men ibland har det gått att se sändningarna där utan någon åtgärd, såväl featured groups som livesändningarna...

olle54

Inläggav olle54 » mån 19 mar 2018, 00:08

Lyckades inte registrera på datorn men när jag laddade ner PGA Live appen från Playbutiken kunde jag skapa ett konto och sen logga in från datorn. Sen bara att casta över till tv:n. Inga svenska kommentatorer men å andra sidan kostar det strax under 500 kr för ett år. Bra bild.

Edit. Fan de visar inte allt. Var väl för bra för att vara sant. Endast ett visst antal utvalda hål. Satt och tittade nån timme på Stenson & co när plötsligt bilden försvann efter hål 16. "Voffer gör hon(de) på detta viset...?"
Sölvesborgs GK
hönshjärna. JOHAN 5 ÅR.
ERLAND 6 ÅR

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » sön 08 apr 2018, 10:18

Lyckades inte registrera på datorn men när jag laddade ner PGA Live appen från Playbutiken kunde jag skapa ett konto och sen logga in från datorn. Sen bara att casta över till tv:n. Inga svenska kommentatorer men å andra sidan kostar det strax under 500 kr för ett år. Bra bild.

Edit. Fan de visar inte allt. Var väl för bra för att vara sant. Endast ett visst antal utvalda hål. Satt och tittade nån timme på Stenson & co när plötsligt bilden försvann efter hål 16. "Voffer gör hon(de) på detta viset...?"
En så´n där Chromecast ?
Årets Frozenhemsida http://www.frozen1819.pupgolf.se/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

olle54

Inläggav olle54 » mån 09 apr 2018, 19:45

Jag har en cromecast men behöver inte använda den till det här. Från webläsaren Chrome kan man casta till tv:n direkt.
Sölvesborgs GK
hönshjärna. JOHAN 5 ÅR.
ERLAND 6 ÅR

Gay på banan

Inläggav Gay på banan » tis 10 apr 2018, 20:20

Från webläsaren Chrome kan man casta till tv:n direkt.
Jag, en internetguru minsann. Jag kan tydligen "casta" jag också ! Tack för tips.
Årets Frozenhemsida http://www.frozen1819.pupgolf.se/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

olle54

Inläggav olle54 » tis 10 apr 2018, 21:46

Njae en sanning med viss modifikation. Du måste ha en chromecast ansluten till tv:n eller en tv med inbyggd chromecast. Då kan du spegla bild och ljud från webläsaren (chrome)
Läs här:
https://support.google.com/chromecast/a ... ktop&hl=sv" onclick="window.open(this.href);return false;
Sölvesborgs GK
hönshjärna. JOHAN 5 ÅR.
ERLAND 6 ÅR

Återgå till "Golfspel"