Timrå gk

vasalöparn

Timrå gk

Inläggav vasalöparn » ons 29 aug 2012, 12:37

Banan besöktes 2012-08-23 en solig dag med lite vind.
Stor parkering och mycket fint klubbhus.
Personalen i receptionen mycket trevlig. Range besöktes ej men fanns.
Puttgreener fanns flera varav en besöktes den var godkänd.
Banan är väldigt platt och ligger alldeles nere vid vattnet, en pensionärsbana
enligt några medlemmar.
Fairways väldigt nedklippt och bra.
Tee lite ojämna i början men blev bättre andra nio.
Greener jämna och rättvisa och tycker jag lättputtade.

Då det var soligt denna dag och ingen blåst var det mycket vackert
då banan verkligen är seaside med mycket vatten i spel.
Jag kan verkligen rekomendera en utflykt dit.

mvh

Vasalöparn

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Timrå GK

Inläggav Puttaren » mån 13 jul 2015, 15:17

Speldatum 2015-07-09

Timrå var den stora behållningen under min norrlandsresa förra veckan. Väderprognosen bådade inte gott och jag bokade om starttiden flera gånger, men till slut åkte jag dit tidigt på morgonen i förhoppningen att hinna runt innan regnet. Solen som väckt mig strax efter halvsju förbyttes dock i ett först stilla, sedan ihållande och till sist kraftigt regn. Det regnade så mycket att jag tyckte att en banarbetare som körde förbi på sin ruffklippare var iförd cyklop och snorkel.

Banan ligger på ett flackt markområde precis in till en havsvik och har sin huvudsakliga karaktär i ruff och björkar första nio. ruff, björkar och vatten sista nio. Layouten var trevlig, spelade hyfsat och scorade okej med tanke på vädret, men tyvärr var det enda slag som gick dit jag sagt till min spelkamrat att det skulle gå när jag sade, "Nu träffar jag väl banarbetarens vagn bara för att han väntar med singelklipparen på andra sidan". Jodå - mycket riktigt (se bilden nedan).

Sista nio bjöd på de avgjort bästa hålen. Hade jag hunnit värma upp hade jag nog vågat ta mig an lite större utmaningar, och då hade banan nog kunnat vara ännu bättre - nu blev det lite fegspel tyvärr. Skönast den här dagen var duschen (stod nog där en halvtimme) efteråt och jag värmde mig ytterligare genom att försöka tränga in mig i torkskåpet några minuter.

Riktigt bra lunchbuffé, bra service och mottagande och extra plus för den pratglade pron i shopen.

Rekommenderas!

Bild
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Jockee72

Timrå gk

Inläggav Jockee72 » sön 01 jul 2018, 19:07

Spelade banan 28/6-18

Håller med om de tidigare beskrivningarna av bana och omgivningar, trevligt bemötande och god lunchbuffè, dessutom
en fin bastu som användes eftersom vi var lite nerkylda efter 4 timmar i regn.

Mycket trevlig bana med mycket vatten. Fairways helt ok skick, men greenerna tyvärr bedrövligt dåliga,
dessutom problem med Canadagäss, som bekant skräpar ner en hel del.

Kan absolut tänka mig att spela banan igen, tror det kan vara en fantastisk upplevelse
i fint väder och när banan är i bättre skick

Danne_K

Re: Timrå gk

Inläggav Danne_K » tis 24 jul 2018, 14:47

Spelade banan idag 24/7 2018

Som alltid bra bemötande och trevlig personal.
Banpersonalen har vattnat på bra och regnvädret som kom i lördags verkar ha hjälpt en del det med. :)

Utslagsplatser - Fina!
Fairways - Semitjocka, gröna och sköna att slå från.
Bunkers - Besökte en fairwaybunker och en green bunker, inget större att anmärka på.
Greener och fringe / foregreen - Mycket fina idag!

pippi

Inläggav pippi » tis 24 jul 2018, 18:23

Ah - banan med mer blått än grönt i banguiden och med ogenomträngliga björkslysnår utmed älvkanten. Banan som spelades med ett glatt gäng och där ett nytt begrepp myntades: provisorisk spelare... ja, vi höll ju på att förlora Kurre bland björkarna..

:lol:

Danne_K

Inläggav Danne_K » ons 25 jul 2018, 13:00

Ah - banan med mer blått än grönt i banguiden och med ogenomträngliga björkslysnår utmed älvkanten. Banan som spelades med ett glatt gäng och där ett nytt begrepp myntades: provisorisk spelare... ja, vi höll ju på att förlora Kurre bland björkarna..

:lol:
Haha ja björksnåren får man passa sig för :)

Återgå till "Golfbanor vi spelat"