Trosa gk

mua

Trosa gk

Inlägg av mua » mån 30 jul 2012, 09:53

Speldatum 29 juli.

Ankomst gjordes med båt. Vi la till i en vik som knappt syntes mellan 10:an och 11:an, med gummijollen.

Klubben är en charmig svensk sommarbana, där utbyggnaden skett i etapper. Banan var av medelkvalitet. De bästa hålen var de något nyare hålen 2 till 10, även om 9:an var lite underlig design ( man kunde inte riktigt se hur hålet såg ut). Ett stort minustecken var långa promenader mellan några hål. De sämsta hålet var 14.

Klubbhus var ok. Bra öppettider på shoppen o restaurangen. Shoppen var välfylld med prylar. Träningsområdet var tillräckligt.

Betyg blir 3 underkläder av 5 möjliga.

pippi

Re: Trosa gk

Inlägg av pippi » mån 15 jun 2020, 08:48

Speldatum 13 juni 2020, strålande sol, lagom vind
Trevligt återseende, sen jag spelade banan sist (fö ett SC/EG arrangemang) har banans sträckning ändrats. Mindes inte heller att det var så mycket promenad mellan hål på sina håll.. Men det är en kul bara att spela tycker jag nog, även om det är lite skumma hål på några ställen. Jättefint skick nu, klart över förväntan.
Väldigt god mat! Åt både lunch och middag där, bra! Finns också ett litet chip/pitchövningsområde vid parkeringen, borde jag sett tidigare - inte vid avresa! :-) Extra plus är att få se flera havsörnar, tom många, som jagar skarven som bor på ön i sjön utanför.

Som ett sidotips för den som är på utflykt och vill övernatta i närheten rekommenderas Mälby Säteri B&B ca 20 minuter åt Gnestahållet till. Fantastiskt ställe, framför allt om man är en(byggnads-)historiskt lagd.

pippi

Skriv svar