Kävlinge GK

WillytheKid

Kävlinge GK

Inläggav WillytheKid » tor 14 jun 2012, 12:25

Speldatum: 27 maj 2012
Väder: Superfint och varmt eftermiddagsväder. Sol, men en del vind.
Karaktär: Parkbana med en hel del vatten i spel. Rätt vacker för att vara en parkbana och trevligt med ån som slingrar sig genom banan. Väldigt få tjockruffar.

Mer än godkänt för tees, fairways och greener. Layoten tyckte jag var riktigt rolig och utmanande med vatten i spel på strategiska vis på många hål. Fin vy från sista tee och upp mot klubbhuset som visar sig mellan två fairwaybjörkar. Helhetsintrycket var mycket bra och kan absolut tänka mig att spela där igen.

Övrigt: Stort minus för att banguiderna var slut. Den som inte har teknisk apparatur tvingas göra en massa höftningar inför layups mellan vattenhinder mm.

kanon

Re: Kävlinge GK

Inläggav kanon » fre 15 jun 2012, 12:52

WillytheKid skrev:Speldatum: 27 maj 2012
Karaktär: Parkbana med en hel del vatten i spel. Rätt vacker för att vara en parkbana och trevligt med ån som slingrar sig genom banan. Väldigt få tjockruffar.

Mer än godkänt för tees, fairways och greener. Layoten tyckte jag var riktigt rolig och utmanande med vatten i spel på strategiska vis på många hål. Fin vy från sista tee och upp mot klubbhuset som visar sig mellan två fairwaybjörkar. Helhetsintrycket var mycket bra och kan absolut tänka mig att spela där igen.

Övrigt: Stort minus för att banguiderna var slut. Den som inte har teknisk apparatur tvingas göra en massa höftningar inför layups mellan vattenhinder mm.

Har inte och kommer inte att skaffa teknisk apparatur. 40 års erfarenhet slår ut avståndsmätare.
När jag var ung trodde jag att pengar var det viktigaste i livet,
nu när jag är gammal vet jag att det är så.

WillytheKid

Inläggav WillytheKid » fre 15 jun 2012, 19:31

kanon skrev:
WillytheKid skrev:Speldatum: 27 maj 2012

Har inte och kommer inte att skaffa teknisk apparatur. 40 års erfarenhet slår ut avståndsmätare.

Tyvärr har man ju som greenfeespelare ingen erfarenhet av banan första gången man spelar den. Har man då varken banguide eller teknisk apparatur blir det lite vanskligt att ta sig runt en bana på ett vettigt sätt. Lite segt att behöva harva en bana i 40 år för att man ska känna sig bekväm med avstånd och förhållanden!

Perra10

Inläggav Perra10 » tor 10 aug 2017, 10:46

Speldag, mitten av juli 2017, ganska sen eftermiddag. Småduggande regn första tre hålen sedan uppehåll och sol. Lite folk på banan, några tvåbollar här och var, ingen väntetid och ingen boll som tryckte på bakom.

Kul layout med en del del klurigt vatten i spel. Att spela den utan banguide som förstagångsspelare fungerar inte bra alls. Man måste veta sina layups.
Vi fick tryckta banguider så det var bra. Ruffen var nedklippt och vi lyckades klara oss med ett 3-pack bollar var. Jag skickade en eller två bollar i vattnet men det var knappast banans fel :D. Fariway och semiruff i bra skick.

Gulligt välskött klubbhus. Vi testade aldrig övningsområden eller range eftersom vi var sent ute. Inte heller restaurangen men ryktet säger att den är bra. Nästa gång vi åker till denna del av Skåne kommer denna bana ligga på favoritlistan.

Återgå till "Golfbanor vi spelat"