Maribo Sø

Användarvisningsbild
frebo

Maribo Sø

Inläggav frebo » mån 08 jul 2013, 23:51

Maribo Sø, Lolland, Danmark

Bild

Par: 72
Tees: Röd (5.076m) och Gul (5.884m)
Range: Ja, gratis bollar för greenfeegäster
Övrigt: 9 håls par 3-bana med matt-tees och 40-125m långa hål
Greenfee: 300 DKK vardagar och 350 DKK helger.
Reception: öppen 9-13 men med mycket trevlig och hjälpsam personal.
Restaurang: Ja (passeras efter nian), provades dock ej

Tees: Bra
Fairways: Väldigt bra med bra "tight" gräs men tyvärr mycket klipprester på en del hål samt en hel del rester från gräsänder...
Greener: Mycket fina med bra rull.
Bunkrar: Ok sand, kanske för lite sand i en del bunkrar.

Som synes på bilden är det lite av en fram-och-tillbaka-över-ett-fält bana men det är dock lite kuperat vilket gör det lite mer intressant än första anblicken. Börjar med två beskedliga par femmor. Första slingan avslutas med två bra hål, först en lång par 4:a (391m) med lite böljande fairway och sedan en tuff par 3:a på 177m uppför. Ett par hål med lite risk and reward men annars var det ganska så rakt på utan krusiduller. Bra routing och det sällan är långt till nästa tee. Vi hittade ett erbjudande via visitlolland-falster.dk där man man kunde få 2 greenfees på två valfria banor för 350 DKK (3 banor för 500 DKK) vilket blev väldigt prisvärt.

Slutbetyg: Ok, en svag 3/5. Väldigt bra skick men lite "tråkig". Värd att spela men man behöver kanske inte spela den igen...
Min sämsta dag på golfbanan är ändå bättre än min bästa dag på kontoret...

Användarvisningsbild
Hilding Bladh

Re: Maribo Sø

Inläggav Hilding Bladh » ons 02 aug 2017, 20:16

2 augusti 2017

Spelade banan idag och konstaterar att greenfee inte höjts sedan 2013... Med Golfhäftet blev det 150 danska inklusive gratis rangebollar. Mycket prisvärt.

Inbjudande layout med en hel del vattenhinder och lätt kupering. Mycket välklippt långt ut på sidorna och det var aldrig några problem att hitta bollarna. Ruffen var emellertid riktigt seg och svårspelad.

En tillfällig nackdel var att det kom extrema regnskurar dagen före och banan var rätt blöt. Greenerna var besvärande långsamma.

Det är andra gången jag spelat banan och kan rekommendera den.

PS! Spelade Köge i förrgår men om jag ska välja mellan de två blir det Maribo Sö,
Hilding Bladh på Twitter: Nisse Hult @svennehult
Hilding Bladh på Instagram: Murvel48

Återgå till "Golfbanor vi spelat"