Hagge GK i Ludvika

Användarvisningsbild
Sam

Hagge GK i Ludvika

Inläggav Sam » lör 06 jun 2015, 16:26

Spelade Fagersta i torsdags o där var det några personer som sa att -du borde spela Hagge GK, bästa banan "norröver" när du ändå är i närheten. Så, Hagge gk blev det, i fredags. Skicket var hästlängder bättre än Fagersta. Banan var rolig o spela, bra skick o jag gillade layouten. Många hål går vid sjön "Haggen". Bra greener, lite roliga onduleringar, lagom hastighet/speed. Hål 7, PAR 3 148, men spelades 158 från extra platån (fd vit?), var ett av de vackraste golfhål jag spelat. Du står högt upp, kanske 10-15meter fall ner till green. Vattnet i bakgrunden o en liten trädridå med björkar mellan green o vatten är bla det jag faller för.

Tycker banan är lika bra som Högbo o Gävle på dessa breddgrader...men totalupplevelsen är lite som Hofors Gk, vackert o rogivande.
"Of all the hazards, fear is the worst"
Sam Snead

janne64

Re: Hagge GK i Ludvika

Inläggav janne64 » lör 20 jun 2015, 12:06

Håller med, en bra och härlig bana!
Och tänk på att du har några snäppet finare och bättre bara några mil bort....
Testa.

Spiik

Inläggav Spiik » lör 27 jun 2015, 21:35

Ska spela där i slutet av juli för första gången, så det här var positivt och kul att läsa inför det!
18 år gammal. Spelar (bor) på Gävle GK

Vattenmannen

Inläggav Vattenmannen » tor 06 jul 2017, 18:22

Ska knacka mig runt Hagge i morgon bitti tänkte jag. Om någon Forumit är spelsugen och vill ha sällskap så skicka PM.

https://www.youtube.com/watch?v=KoxWm-EfTPk
Ta det inte så allvarligt - det är ju trots allt bara golf. Och ärligt talat - det du pysslar med är knappt ens det.

Återgå till "Golfbanor vi spelat"