Möre GK

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Möre GK

Inläggav AlbertS » tor 16 jul 2015, 20:34

Möre testades idag i sommarkostym. Då jag tidigare bara spelat där på vintrarna var det roligt att se en annan sida av banan.

Började med en trevlig lunchbuffé i resturangen som serverade 4 (!) olika rätter samt stort salladsbord. Bra! Rättigheter finns.

Rangen besöktes härnäst och rangebollarna var slitna och mattorna likaså. Maxlängd ~220 på rangen men bollarnas kvalité gjorde att det precis räckte till (rangen är i nedförslut).

Banan då? Jodå. Helt okay. Hade förväntat mig snabbare greener då dom faktiskt håller rätt okay skick vintertid men idag var det trögt. Väldigt trögt. Bunkrarna var väldigt grova men gick bra att slå sig ur trots detta (faktiskt med bättre resultat än jag hade vågat hoppats på). Fairways var hårda och det rullade bra. Ruffen lättspelad men var du ute i det höga gräset var bollen i princip förlorad.

Layoutmässigt är det några konstiga hål som trots att detta är mitt tredje eller fjärde besök fortfarande överaskar en lite. Vatten som skär in, outgränser som stör, hur man skall spela vissa doglegs. En del hål med träd mitt i fairway. Ett par utkikstorn för att se över krön osv. Lite kalle-anka helt klart.

Dagens resultat om ni tror det väger in: 34p.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

mara78

Re: Möre GK

Inläggav mara78 » mån 10 jul 2017, 17:18

Spelat idag på Möre GK. Fin bana men håller med om att ett par hål är lite speciella med blind utslag. Svårt att veta vart man ska sikta första gången.

Annars så tyckte jag att banan var trevlig i bra miljö. Hittade bollen bra trots att man var i ruffen. Vissa hål fick man gå en bit men vi behöver ju motion.

Var något trä (ek) i vägen vid inspel men det går ju att spela runt. Greenerna var fina och tyckte de var relativt lätta och bollen rullade fint.

Rangen var som sagt ca 220 m men räckte precis för mig. Mattorna var ibra skick.

Tyckte om banan och kommer säkert spela igen. Semester i söderåkra hos ett par bekanta och 4 km till banan. Perfekt.

Återgå till "Golfbanor vi spelat"