(Halmstad) Tönnersjö GK (inkl boende)

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Re: (Halmstad) Tönnersjö GK (inkl boende)

Inläggav AlbertS » mån 09 sep 2013, 19:40

Egon skrev:Korthålsbanan såg fin ut.. men promillehalten var så hög att det inte går att göra en schysst bedömning.
Albert´s "enkla" vattenfalls-hål var en succé. 8 gubbar med 8 vagnar gjorde seriekrock på stigen ner.
Livsfarligt .. :oops:

Tror aldrig jag spelat den banan nykter :-) Den där stigen är lite farlig indeed, man kan gå högervarvet och ställa klubborna vid 4:ans tee och ta med sig putter/chipklubba ner, men det blir lite omständigt det med... "Korthålsbanan" är ingen lätt pers, speciellt inte om man kollar slopen... så man gör bäst i att spela match scratch där :-)
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Egon

Diskussion om Tönnersjö

Inläggav Egon » sön 23 aug 2015, 20:18

Hilding Bladh skrev:...avslutades Grabbresan med spel på Tönnersjö GK, en bana som enligt uppgift inte är Sveriges sämsta. Det var den inte heller. Alla fyra tyckte att den var väldigt rolig att spela och att den hemmasnickrade layouten gjorde sig riktigt bra i det vackra landskapet. Besöket blev helt klart en positiv överraskning, även om det drogs ner lite av lite väl långsamma greener.

Jag begriper inte hur man (läs, nån... eller Han, om ni vill det) kan dissa en bana som är så spelbar som Tönnersjö är. Skogaby är inte ett dugg bättre i layouten, inte Haverdal heller och då ska vi inte ens nämna Ringenäs i samma mening. De "fina" banorna i Halmstadtrakten är inte så fina som de själva tror där i väst. :o

Egon

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Re: Idag ...

Inläggav Puttaren » mån 24 aug 2015, 08:55

Egon skrev:
Hilding Bladh skrev:...avslutades Grabbresan med spel på Tönnersjö GK, en bana som enligt uppgift inte är Sveriges sämsta. Det var den inte heller. Alla fyra tyckte att den var väldigt rolig att spela och att den hemmasnickrade layouten gjorde sig riktigt bra i det vackra landskapet. Besöket blev helt klart en positiv överraskning, även om det drogs ner lite av lite väl långsamma greener.

Jag begriper inte hur man (läs, nån... eller Han, om ni vill det) kan dissa en bana som är så spelbar som Tönnersjö är. Skogaby är inte ett dugg bättre i layouten, inte Haverdal heller och då ska vi inte ens nämna Ringenäs i samma mening. De "fina" banorna i Halmstadtrakten är inte så fina som de själva tror där i väst. :o

Egon

Det här ska inte bli någon långrandig diskussion om Tönnersjö (den bör isf föras i en tråd om Tönnersjö under Golfbanor vi spelat), men layouten där är inte bra, för många dåliga hål och för få flaggplaceringar på de små och toppiga greenerna. Det ska dock sägas att jag gav banan goda vitsord i Golf Digest för de många goda kvaliteter som ändå finns där.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Egon

Diskussion om Tönnersjö

Inläggav Egon » mån 24 aug 2015, 11:21

Puttaren skrev:Det här ska inte bli någon långrandig diskussion om Tönnersjö (den bör isf föras i en tråd om Tönnersjö under Golfbanor vi spelat), men layouten där är inte bra, för många dåliga hål och för få flaggplaceringar på de små och toppiga greenerna. Det ska dock sägas att jag gav banan goda vitsord i Golf Digest för de många goda kvaliteter som ändå finns där.

I beg to differ...
Layouten är superb och greenernas design är det inget fel på. Alla är vi naturligtvis olika.. men i designtänk mätt är små greener ihop med korta inspel normalt och om jag minns rätt så är det större size på greenerna på nåbara par5 och långa par4!?
Vilka dåliga hål pratar du om? Inte ens det hålet med träd i vägen för inspelet är "dåligt" om man betänker vilken klubba man har kvar som bogeyspelare!

Skogaby däremot... Det är fw's och greener på skrå och "risk and reward" som bara är risk. ... hur små är inte vissa greener där då!?

Nä, det konstiga var inte dissen av Tönnersjö utan att skogaby nämndes i samma mening. Det enda dåliga med Tönnersjö är svårigheten att hitta dit. Inte ens där är det fördel skogaby!

Egon

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » mån 24 aug 2015, 11:36

Flyttat diskussionen hit.

Egon - jag ska inte ta den här diskussionen med dig av flera olika anledningar, den främsta att jag vet hur viktigt det är för dig att ha rätt. Där måste jag dock göra dig besviken i din sista poäng - det är oändligt mycket enklare att hitta till Skogaby.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » mån 24 aug 2015, 14:49

Oavsett skick och layout så har jag alltid haft roligt på tönnersjö och det måste ju betyda något...

Då vi vid en bokning förra året blev väldigt dåligt bemötta har vi inte besökt tönnersjö åter, men det är nog dags att ge dem en chans till snart, för som sagt, vi har alltid haft roligt där.

Egon

Inläggav Egon » mån 24 aug 2015, 16:17

Puttaren skrev:Flyttat diskussionen hit.

Egon - jag ska inte ta den här diskussionen med dig av flera olika anledningar, den främsta att jag vet hur viktigt det är för dig att ha rätt. Där måste jag dock göra dig besviken i din sista poäng - det är oändligt mycket enklare att hitta till Skogaby.

Kanske det... och kanske är anledningen till att jag vågar uttala mig att jag blivit trött på att läsa ensidiga reklaminslag om Halmstads skrytbyggen...

När storebror dissar lillebror så blir det inte alltid så sakligt. Häromkring har vi Växjö vs Glasriket som ett bra exempel. På Växjö tolererar gemene man svåra hål i format av omöjliga utslagsvinklar, långa hål och rent idiotiska greenlutningar... motiveringen är lite von oben. På glasriket gnälls det på minsta lilla möjlighet att det blir "fore" på ett utslag och en putt som har dubbelbreak är totalkatastrof. Samma kat. hål är KA på glasriket och "mästerskap" på Växjö.

Egon

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » mån 03 okt 2016, 22:57

Har i helgen spelat (och bott på) Tönnersjö och det var nu ett par år sedan. Vi kikade på ryder cup och spelade två rundor golf. Denna gången har jag ca 10 slag mindre så banan borde blivit svårare.

Det var fortfarande långsamma greener (hade visserligen regnat lite innan rundorna men det tror jag inte påverkar så mycket). Nu hade jag visserligen stimpmetern med mig men mätte inte. Tror på 6-7 spontant. Flaggplaceringarna var samma både lördag och söndag men greenerna klipptes åtminstonde på morgonen.

Greenerna var väldigt mjuka och det hände ett par gånger att bollen pluggades mot foregreen. Något man får ta nu när det är mjukt ute, och speciellt här. Annars tycker jag greenerna rullade bra och var av samma hastighet överallt.

Bunkrarna var lite "steniga" men jag behövde aldrig flytta på någon och de svarade ändå bra så jag skulle säga att dom var rätt lättspelade trots att det hade regnat lite före rundan. Ruffen var sådär lagom hög för att inte straffa en för mycket.

Jag blev förvånad över hur spelbar banan ändå var med rätt planering. Hål 15 är fortfarande på gränsen till KA-hål, men då jag visste att detta kunde bli problem och vi tyverr var utan banguide så sneddade jag över 15:e när jag var på 14:e för att leta upp en bra landningspunkt. 15 meter före trädet mitt i FW blev målet och då var hålet enkelt. Hellre lite lång än kort är tipset :-)

I övrigt är det inte ett enda dåligt hål på Tönnersjö. Inte ett enda blint utslag, inga klockor/signaler någonstans och man vet i det stora hela hela tiden vart man ska. Man behöver dock en banguide om man inte spelat här förr men golfshot räcker.

Hade den här banan legat utmed kustbandet och haft lite snabbare/hårdare greener hade det varit en bana med hög status. Nu ligger den ute på landet och saknar ekonomiska muskler så då dissar det fina folket från staden banan.

... men som jag sade i en tidigare recension, man har alltid trevligt på Tönnersjö GK!

Pris för 2 dagars spel och 2 nätters övernattning i största stugan (inkl linnen, frukost och städning): 1650 per skalle.

Användarvisningsbild
Harry Friberg

Inläggav Harry Friberg » sön 09 okt 2016, 15:00

AlbertS skrev:Har i helgen spelat (och bott på) Tönnersjö och det var nu ett par år sedan. Vi kikade på ryder cup och spelade två rundor golf. Denna gången har jag ca 10 slag mindre så banan borde blivit svårare.

Det var fortfarande långsamma greener (hade visserligen regnat lite innan rundorna men det tror jag inte påverkar så mycket). Nu hade jag visserligen stimpmetern med mig men mätte inte. Tror på 6-7 spontant. Flaggplaceringarna var samma både lördag och söndag men greenerna klipptes åtminstonde på morgonen.

Greenerna var väldigt mjuka och det hände ett par gånger att bollen pluggades mot foregreen. Något man får ta nu när det är mjukt ute, och speciellt här. Annars tycker jag greenerna rullade bra och var av samma hastighet överallt.

Bunkrarna var lite "steniga" men jag behövde aldrig flytta på någon och de svarade ändå bra så jag skulle säga att dom var rätt lättspelade trots att det hade regnat lite före rundan. Ruffen var sådär lagom hög för att inte straffa en för mycket.

Jag blev förvånad över hur spelbar banan ändå var med rätt planering. Hål 15 är fortfarande på gränsen till KA-hål, men då jag visste att detta kunde bli problem och vi tyverr var utan banguide så sneddade jag över 15:e när jag var på 14:e för att leta upp en bra landningspunkt. 15 meter före trädet mitt i FW blev målet och då var hålet enkelt. Hellre lite lång än kort är tipset :-)

I övrigt är det inte ett enda dåligt hål på Tönnersjö. Inte ett enda blint utslag, inga klockor/signaler någonstans och man vet i det stora hela hela tiden vart man ska. Man behöver dock en banguide om man inte spelat här förr men golfshot räcker.

Hade den här banan legat utmed kustbandet och haft lite snabbare/hårdare greener hade det varit en bana med hög status. Nu ligger den ute på landet och saknar ekonomiska muskler så då dissar det fina folket från staden banan.

... men som jag sade i en tidigare recension, man har alltid trevligt på Tönnersjö GK!

Pris för 2 dagars spel och 2 nätters övernattning i största stugan (inkl linnen, frukost och städning): 1650 per skalle.

Jajaja, men hur var kaklet?
11,6

alkemi

Inläggav alkemi » mån 10 okt 2016, 12:42

Finns det någon mer underskattad bana än Tönnersjö?
Blev avrådd att göra ett besök av flera halmstadbor när jag var i Halmstad förra sommaren.
Struntade i råden och åkte dit ändå.
En riktigt fin bana visade det sig. Håller med Albert i allt han skriver.

Egon

Inläggav Egon » mån 10 okt 2016, 15:36

alkemi skrev:Finns det någon mer underskattad bana än Tönnersjö?
Blev avrådd att göra ett besök av flera halmstadbor när jag var i Halmstad förra sommaren.

Tyvärr så är inte objektivitet ett signum för golfare. I Halmstad-regionen finns det en massa banor och då jag inte har spelat alla så kan jag inte lista dem. Däremot kan jag ge ett omdöme om vilka som är felaktigt upphöjda till nån slags status som def. inte är realistisk.

Haverdal - Trevlig och omväxlande men inte särskilt bra som bana. Inte alls så bra som "de" vill påskina.
Holm - Har liknande blandning på layout men oj så mycket bättre den är. Bättre än den generella uppfattningen.
Ringenäs - Har bara spelat 18 av 27 men det räckte. Några fina hål med vy över havet kompenserar inte kalkonhålen som finns. Katastrof jämfört med den gängse uppfattningen.
Halmstad Södra - Finns inget ont att säga om den. Fair.
Halmstad Norra - Få se på söndag om hypen är rättvisande eller ej.
Strandtorp (P&P) - Guld för juniorer, nybörjare och alla som egentligen borde anamma tee it forward. Tror knappt Halmstadborna vill kännas vid banan.
Laholm - Oftast bra skick och jämfört med Haverdal så borde den ha större status.
Skogaby - Knasig är det första som kommer upp och därmed även rolig. För långtslående och kortslående. Medelhackare kan skippa denna bana då alla hinder är så bestraffande att det blir komiskt.
Tönnersjö - Sist men definitivt inte minst kommer denna pärla. Skicket kan vara si och så men i ärlighetens namn så är det likadant på andra banor. Som AlbertS skrev, inte ett enda dåligt hål!

Egon

FSN

Inläggav FSN » mån 17 okt 2016, 19:18

Egon skrev:
alkemi skrev:Finns det någon mer underskattad bana än Tönnersjö?

Tyvärr så är inte objektivitet ett signum för golfare. I Halmstad-regionen finns det en massa banor och då jag inte har spelat alla så kan jag inte lista dem. Däremot kan jag ge ett omdöme om vilka som är felaktigt upphöjda till nån slags status som def. inte är realistisk.

Haverdal - Trevlig och omväxlande men inte särskilt bra som bana. Inte alls så bra som "de" vill påskina.
Holm - Har liknande blandning på layout men oj så mycket bättre den är. Bättre än den generella uppfattningen.
Ringenäs - Har bara spelat 18 av 27 men det räckte. Några fina hål med vy över havet kompenserar inte kalkonhålen som finns. Katastrof jämfört med den gängse uppfattningen.
Halmstad Södra - Finns inget ont att säga om den. Fair.
Halmstad Norra - Få se på söndag om hypen är rättvisande eller ej.
Strandtorp (P&P) - Guld för juniorer, nybörjare och alla som egentligen borde anamma tee it forward. Tror knappt Halmstadborna vill kännas vid banan.
Laholm - Oftast bra skick och jämfört med Haverdal så borde den ha större status.
Skogaby - Knasig är det första som kommer upp och därmed även rolig. För långtslående och kortslående. Medelhackare kan skippa denna bana då alla hinder är så bestraffande att det blir komiskt.
Tönnersjö - Sist men definitivt inte minst kommer denna pärla. Skicket kan vara si och så men i ärlighetens namn så är det likadant på andra banor. Som AlbertS skrev, inte ett enda dåligt hål!

Egon

Förstår inte vad du fått intrycket att Haverdal skulle vara nåt speciellt? Det är en familje/medelbana och som sådan är den bra... och helt befriad från KA-hål.

Du skriver tidigare i tråden "Halmstads skrytbyggen...", exakt vilka banor är det du tänker på då? Tylösand med sina 36 hål står i en klass för sig själv, med all rätt. Falkenberg som också är en gammal klubb är mycket fin och kvalar i min värld in som nummer 2 i Halmstad-regionen. Men sen, vad skulle vara ett skrytbygge? Jag tycker snarare det luktar ganska mycket jante.

Holm kan jag inte uttala mig om då jag inte spelat banan på +10 år men den var trevlig och inte så platt på fältet som Haverdal. Haverdal har jag spelat mycket och det banan har emot sig är den något trista "gå på det platta fältet" men det handlar om hål 1, 4, 10-13. Av dom hålen så är både hål 4 och framför allt hål 10 riktigt jävliga runt green och utmanande hål. Hål 11 är utmanande kort men mer sand än gräs runt green, lätt hål om man inte är girig. VAre sig hål 11, 12 eller 13 kvalar dock in som några direkt spännande hål.

Det är dock en mycket bra bana med tanke på att det är en "snål bonne" som byggt den, nåt skrytbygge med nån fantasibudget är det fan inte, en typisk "golfhype" bana (precis som Holm) som byggdes i slutet av 80-talet med i sammanhanget små medel. Sen har klubben under många år jobbat på för att förbättra och bygga bort mycket konstigt på banan samt bygga om många greener. Tycker du den är dålig nu så skulle du sett hur den såg ut för 15-18 år sen och hur kvaliten på greenerna var då.

Egon

Inläggav Egon » mån 17 okt 2016, 20:32

Tja... "skrytbyggen" klämde jag visst ur mig för ett år sedan... men men, det stämmer iaf. på nån av banorna. Mer då att det skryts om banorna, gf rasar i höjden och höghcp. ratas under sommarmånader.

Spelade Halmstad södra förra året och den banan är helt ok även prismässigt. Med den inramning den har så är det värt pengarna i gf. Mer värt än dess storebror som spelades igår (Tack Puttaren för ett bra arrangemang). Layouten var kanon och den översteg klart mina förväntningar. En rätt stor skillnad mot södra. Det enda smolket var greenerna som merpo lite försynt kallade push-up greener. De såg så fina ut... men utan bh.. ja, ni fattar.

Haverdal spelar jag med behållning även om jag har ett stort motstånd till just de hål du nämner.

Ringenäs är nog den mest överskattade banan. Träningsmöjligheterna är suveräna och banan ser fin ut men hålen är en misär i design. Inte hitta boll, veta vart man ska slå och få orättvisa lägen som beror på otur med studs på fw ... är Ringenäs i ett nötskal. Jag överdriver inte min dom även om jag naturligtvis kan tänka mig spela banan igen. Dålig design är inte samma sak som att banan är tråkig ur spelets synvinkel. Tvärtom händer det förmodligen alltid nåt oväntat på den banan.

Egon

aimson

Inläggav aimson » tis 18 okt 2016, 10:33

Nu har jag inte oerhört stor erfarenhet av att spela olika banor, men Tönnersjö håller jag helt klart som en av favoriterna. Tycker den är omväxlande och lagom förlåtande. De två hål jag kan komma på nu på rak arm att jag inte gillar är vad som borde vara hål 11 om jag minns rätt (par 4, skog "mitt i" lite till vänster) och sen är där något hål med nån hage på högersidan, sen ska man upp till höger på greenen, där är massa småträd och skit som ger väldigt lite att landa utslaget på för att kunna spela sig in på green utan att rulla upp bollen om jag minns rätt. Vet dock inte vilket hål det är.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » tis 18 okt 2016, 14:24

Jepp det är hål 11 du beskriver först. Nästa är hål 15 det mest omdiskuterade hålet på banan :)

South

Inläggav South » tis 18 okt 2016, 22:54

Egon skrev:... få orättvisa lägen som beror på otur med studs på fw ...

Antar att du inte ar sarskilt fortjust i links-banor.

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » ons 19 okt 2016, 10:48

Egon skrev:Ringenäs är nog den mest överskattade banan. Träningsmöjligheterna är suveräna och banan ser fin ut men hålen är en misär i design. Inte hitta boll, veta vart man ska slå och få orättvisa lägen som beror på otur med studs på fw ... är Ringenäs i ett nötskal. Jag överdriver inte min dom även om jag naturligtvis kan tänka mig spela banan igen. Dålig design är inte samma sak som att banan är tråkig ur spelets synvinkel. Tvärtom händer det förmodligen alltid nåt oväntat på den banan.

Ringenäs design är vad den är. Här skulle man kunna lagt en makalös 18-hålsbana med lite övningshål till, men har klämt in 27 hål och inte riktigt fått utdelning.

Dock är det en bana som växer med antal gånger man spelar den och det enda är att greenerna tyvärr sällan är riktigt bra. Jag spelade här för några veckor sedan och det är riktigt många roliga hål där man får kämpa lite och ibland acceptera att snedstudsar är en del av spelet.

Sawgrass

Inläggav Sawgrass » ons 19 okt 2016, 10:58

Mer diskussion om olika banor än recension av Tönnersjö nu.

Egon

Inläggav Egon » ons 19 okt 2016, 11:11

Puttaren skrev:
Egon skrev:Ringenäs är nog den mest överskattade banan. Träningsmöjligheterna är suveräna och banan ser fin ut men hålen är en misär i design. Inte hitta boll, veta vart man ska slå och få orättvisa lägen som beror på otur med studs på fw ... är Ringenäs i ett nötskal. Jag överdriver inte min dom även om jag naturligtvis kan tänka mig spela banan igen. Dålig design är inte samma sak som att banan är tråkig ur spelets synvinkel. Tvärtom händer det förmodligen alltid nåt oväntat på den banan.

Ringenäs design är vad den är. Här skulle man kunna lagt en makalös 18-hålsbana med lite övningshål till, men har klämt in 27 hål och inte riktigt fått utdelning.

Dock är det en bana som växer med antal gånger man spelar den och det enda är att greenerna tyvärr sällan är riktigt bra. Jag spelade här för några veckor sedan och det är riktigt många roliga hål där man får kämpa lite och ibland acceptera att snedstudsar är en del av spelet.

Jo, och som jag skrev så spelar jag den gärna igen så det är inte det. Jag har spelat många banor som brister i design och tråkigt är väl det sista det blir. Det jag syftade på var att många anser det vara "fina klubben".

Gf är samma på södra, Ringenäs o Haverdal vilka är högre prissatta än Holm och Tönnersjö. Inga stora summor det skiljer men om Hgk är "fina klubben" på riktigt så är Ringenäs långt ifrån detsamma.

Egon

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » ons 19 okt 2016, 17:17

Ringenäs lever högt på sina många gäster som prioriterar den makalösa utsikten före bra golfhål och blixtsnabba greener.

FSN

Inläggav FSN » ons 19 okt 2016, 19:51

Egon skrev:
Puttaren skrev:

Jo, och som jag skrev så spelar jag den gärna igen så det är inte det. Jag har spelat många banor som brister i design och tråkigt är väl det sista det blir. Det jag syftade på var att många anser det vara "fina klubben".

Gf är samma på södra, Ringenäs o Haverdal vilka är högre prissatta än Holm och Tönnersjö. Inga stora summor det skiljer men om Hgk är "fina klubben" på riktigt så är Ringenäs långt ifrån detsamma.

Egon

Tylösand fyller sina tider oavsett vilket, men är inte GF högre på Södra än på Ringenäs eller Haverdal?, låter orimligt...? . Ringenäs som ligger två fadade drivar bort får nog många spelare som inte får nån starttid på Norra eller Södra. Och Haverdal når man efter ytterligare 6 minuter med bil. Alla är extremt kustnära och det är en ort som drar mycket turister sommartid. Hela jävla Haverdal, Vilshärad, Tylö-bäck är en stor sommarstuga, det finns campingar och mycket folk.

Holm... ja det finns en golfbana, den är tom bra men är den inte väldigt bred bitvis? Utöver det är Holm en bonnahåla inåt landet, det drar noll turister. Banan ligger lite otillgängligare till för badturister som tröttnat på stranden. Marknaden sätter priset helt enkelt. Banor som Ringenäs (som jag tror är privatägd) och Haverdal gör väldigt viktiga och fina slantar på gf.

Skall prova både Holm och Tönnersjö nästa år. Spelade du Bäckavattnet innan dom slutade klippa greenerna? Det var en klurig banjävel.

Egon

Inläggav Egon » ons 19 okt 2016, 20:42

Spelade bäckavattnet nån gång varje år i typ 4-5 år innan den lades ned. Några fina hål, några kluriga/roliga samt ett eller 2 ökenhål. Skicket var tyvärr väldigt varierande på alla 18 om det hade varit en blöt vår/sommar. J-vligt synd att den lades ner. En minnesbild av en kioskpuma och äggmackor med bacon flög upp i huvet.. mmmmm... :D

Håller med om att läget styr prisbilden och det jag vänder mig emot är att prisbilden ger en "fin-stämpel" på banan av folk som inte begriper bättre. Jag känner personer som är medlemmar på Haverdal och de tycker inte att den är classy. Ringenäs däremot, där kände de att de inte hade näsan i vädret högt nog för att bli medlemmar.

Egon

Användarvisningsbild
Hilding Bladh

Inläggav Hilding Bladh » fre 05 maj 2017, 22:31

Från det ena till det andra...

Jag spelade Tönnersjö idag (för andra gången) och den här gången blev jag ännu mer imponerad av layouten. Om den är 'bra" eller "dålig" uttalar jag mig inte om - men den är i vart fall väldigt underhållande. Vi, en treboll, hade roligt hela vägen på den mycket omväxlande och rätt svåra banan.

Greenerna var jämna och medelsnabba, definitivt inte långsamma. Nedförsputtar var delvis ruskigt svåra. I övrigt verkade banan mycket välskött - och idag var man väl rätt tacksam för den snälla ruffklippningen...

När det gäller den andra diskussionen så har jag spelat samtliga banor i Halmstad/Laholm-trakten utom Tylösand Södra och rankar Tönnersjö som tvåa efter Tylösand Norra.
Hilding Bladh på Twitter: Nisse Hult @svennehult
Hilding Bladh på Instagram: Murvel48

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » fre 05 maj 2017, 22:50

Hilding. Kompis var på Tönnersjö och kikade till anläggnignen lite för nån helg sen och det roliga är att när det händer så önskar man att man alltid att man var där. Knäppt. Men å andra sidan har vi spenderat en hel del nätter i deras villavagnar så klart, många minnen att ta ifrån.

bib

Inläggav bib » lör 06 maj 2017, 09:43

Hilding Bladh skrev:Från det ena till det andra...

Jag spelade Tönnersjö idag (för andra gången) och den här gången blev jag ännu mer imponerad av layouten. Om den är 'bra" eller "dålig" uttalar jag mig inte om - men den är i vart fall väldigt underhållande. Vi, en treboll, hade roligt hela vägen på den mycket omväxlande och rätt svåra banan.

Greenerna var jämna och medelsnabba, definitivt inte långsamma. Nedförsputtar var delvis ruskigt svåra. I övrigt verkade banan mycket välskött - och idag var man väl rätt tacksam för den snälla ruffklippningen...

När det gäller den andra diskussionen så har jag spelat samtliga banor i Halmstad/Laholm-trakten utom Tylösand Södra och rankar Tönnersjö som tvåa efter Tylösand Norra.

Instämmer med Hilding. Häftig anläggning mitt i ett böljande jordbrukslandskap där kullar, dalar och dammar ger en inspirerande visuell effekt. Lite minus för restaurangen som fyllde på med några smaklösa karrekotletter ackompanjerade av ett lite nonchalant uppträdande. Totaltintryck: 7 bibbar av 10.

Återgå till "Golfbanor vi spelat"