Sierra Golf, Polen

Användarvisningsbild
Erik Alm

Sierra Golf, Polen

Inläggav Erik Alm » tis 18 apr 2017, 08:19

Köpte en paketresa av JA-travel, gott företag, till Polen över påsk, 4 dagar. Skavsta - Gdansk, transfer, boende, gf 4 dagar fritt.

Anläggningen byggd 2002 och är väldigt charmig och fräsch. Underbar och tillmötesgående personal. Lägenhet toppen, med självhushåll om man vill (och varför skulle man vilja det med de priser som Polen håller med för äta ute ;-)). Taxi till närmsta stad 5 km bort 25 pengar.

I bottenvåningen i klubbhuset finns bastu, både torr och våt, poolrum, golfsimulator. Man kan också beställa massage.

Gillade banan skarpt i layouten. Separerade inramade hål, kändes bra att bara behöva koncentrera sig på sitt eget spel. Fws inget att anmärka på, men greenerna behöver ta sig.

Hit åker vi säkert tillbaks, men då med husbilen och framförallt senare på året när greenerna har tagit sig och väderförhållandena är bättre. 5 grader, regn, halv storm och däremellan snö funkar, men nöjet stiger ju om det är nån grad varmare och uppehåll ;-).
Bättre långt och snett än kort och snett.

jazzy

Re: Sierra Golf, Polen

Inläggav jazzy » tis 18 apr 2017, 08:59

Var dit för 2 år sedan tillsammans med AlbertS och ett gäng till från forumet. Vi var dit någon vecka senare på året och då var greenerna i bra skick. Gillade banan och dess layout även om spelet inte var det bästa :D Mycket trevlig resa med trevliga golfkompisar till en fantastisk fin anläggning. :)

Hans

Inläggav Hans » sön 23 apr 2017, 21:13

Jag har också varit där, på ämnet äta o dricka billigt i Polen så minns jag att en hink bollar på ranchen kostade 20 Zloty, en öl i baren kostade 10 :D

Användarvisningsbild
Hilding Bladh

Inläggav Hilding Bladh » mån 15 maj 2017, 16:52

Jag var där i augusti förra året och håller med om det positiva omdömet om banan. Anläggningen som sådan är idealisk för ett grabb- eller gubbgäng som bara är intresserat av att spela golf och dricka öl. Däremot skulle jag inte dra med min fru eller våra parvänner dit eftersom det inte finns någon vettig infrastruktur i närheten.

En positiv sak i övrigt var att maten var ovanligt god för att vara en trerätters som ingår i golfpaketet.
Hilding Bladh på Twitter: Nisse Hult @svennehult
Hilding Bladh på Instagram: Murvel48

Återgå till "Golfbanor vi spelat"