Rungsted GK, Danmark

Användarvisningsbild
Sam

Rungsted GK, Danmark

Inläggav Sam » tis 18 jul 2017, 00:03

Det blev Rungsted GK. Två bästa sakerna 1, den ligger 100m från tågstationen. Vilket är superbra för att golf kan bli tillgänglugt för alla. Självklart bra för juniorer och GFgäster som mig på resa utan bil. Vet inte om det finns någon sådan bana i Sthlm.
2, Bra medlemsbana. Enkelt innan rond. Inga polletter behövs bara trycka på en knapp för gratis bollar, nära till range chip putt och 1a tee, snabbt ut o lira.

Banan, välvårdad, bra o jämna greener. Dock i det långsammaste laget, långhårigt o mkt sand. Fairways lite bonnabankänsla. Ojämnare gräsväxt, fläckvis med treklöver, torrt gräs, inget gräs osv. Med lite tur så ligger man på rätt ställen en hel runda. Iom gf på 650Dk, ca 850Sek och min refensram gällande olika banors gf så är priset något för högt satt. I priset ingick fria rangebollar och vagn.

Banan är trevlig o spela. Enkelt, nära mellan green och nästa tee. Ingen spektakulär bana på något sätt. De tre PAR5 hålen som banan har är alla på sista nio. Två av dem når en singelmedelgolfare in på två med rätt förutsättningar, runt 440m. Tre st PAR3, de var mellan 110 och 165m från vit tee. Vit tee mätte 6000m och metrarna togs in på att flera par4 var mellan 350-380m (8 av 12st).

Lite annorlunda skog, ganska mkt stora lövträd, väldigt fint. Sheerwoodskogenkänsla. Jag gillar det.

Spelet då..,njae, nöjd med det långa spelet fir och gir 50% gav många bra birdiemöjligheter.
Blev en. En quadruppel och tre dubblar såg effektivt till att det inte blev under 80.

En trevlig dag på golfbanan blev det, bra lunch och bra träning inkluderat.
"Of all the hazards, fear is the worst"
Sam Snead

Återgå till "Golfbanor vi spelat"