Citeringen

Allt mellan himmel och jord. Be nice!
Användarvisningsbild
Nick_Corey

Citeringen

Inläggav Nick_Corey » tor 14 mar 2019, 15:09

Citeringsfunktionen på forumet har ju varait paj ganska länge nu, dvs så att man bara ser själva citatet och inte vem som skrev det. Jag tycker det är en brist som borde fixas.

Finns det någonting som talar för att det kommer att fixas? Vad behöver göras? Av vem? Finns det någon som känner ägarskap för frågan?
"Vi har varit naiva."

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Re: Citeringen

Inläggav Puttaren » tor 14 mar 2019, 15:31

Citeringsfunktionen på forumet har ju varait paj ganska länge nu, dvs så att man bara ser själva citatet och inte vem som skrev det. Jag tycker det är en brist som borde fixas.

Finns det någonting som talar för att det kommer att fixas? Vad behöver göras? Av vem? Finns det någon som känner ägarskap för frågan?
Jag har helt enkelt inte tid att pilla med detta. Sorry.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Stora Norrland

Inläggav Stora Norrland » tor 14 mar 2019, 16:29

<NoPhpbbGuru>
Om man vågar sig på en vild gissning...så används en "style" som inte är kompatibel med senaste version/uppgradering av phpBB.
</NoPhpbbGuru>

Men det blir en aning förvirrat när man läser trådar, när inte citeringen funkar.

Puttaren
Webbplatsadministratör
Kontakt:

Inläggav Puttaren » tor 14 mar 2019, 16:51

Om någon kan tipsa om en snabb och enkel fix kan jag försöka göra något. Annars får det vara tills mer tid finns.
A man should never be ashamed to own that he has been in the wrong, which is but saying in other words that he is wiser today than he was yesterday.

Läs allt om prylar på http://golf.kittad.se

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » tor 14 mar 2019, 19:06

Man går inte in och ändrar i kod på en sajt som använder annans programvara. Man väntar tills nästa version (med stöd för svenska) kommer ut. Då lägger puttaren in den och allt funkar förhoppningsvis.
Karlshamns GK - Boa Olofström GK - 7.9

Egon

Inläggav Egon » tor 14 mar 2019, 21:19

Man går inte in och ändrar i kod på en sajt som använder annans programvara. Man väntar tills nästa version (med stöd för svenska) kommer ut. Då lägger puttaren in den och allt funkar förhoppningsvis.
Utan att kunna något så har väl många forum just denna plattform!?
Det funkar med citering på andra phpBB-forum.

Egon

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » tor 14 mar 2019, 21:38

Jag jobbar 6 dgr i veckan eller mer och har inte tid att sätta mig in i varför, men du som har så mycket tid kan ju se om du hittar felet. Eller så lägger man till ”albert skrev” först i son citerade text tills puttaren har tid.

Egon

Inläggav Egon » tor 14 mar 2019, 22:41

Jag jobbar 6 dgr i veckan eller mer och har inte tid att sätta mig in i varför, men du som har så mycket tid kan ju se om du hittar felet. Eller så lägger man till ”albert skrev” först i son citerade text tills puttaren har tid.
Skärp dig!

/Edit
Ska jag sudda...
Nej, det här var så j-a under din nivå att du får skärpa dig.
Hint... Ett konstaterande är inget klagomål!

Egon

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » tor 14 mar 2019, 23:02

Jag menar inget elakt mot dig Egon, men tro mig, vi vet att citeringen är kass men ingen av oss har tid att titta på det och det är faktiskt t.om så att ingen av oss äger den här satjten.

Du kan skriva vad du tänker och menar till mig jag tar inte illa upp :)

Stora Norrland

Inläggav Stora Norrland » fre 15 mar 2019, 00:07

En och annan tråd "där ute" refererar till liknande problem.

Ngn hade fått det att funka mha att:
1. Byta style (från prosilver eller vad som nu anv på denna forumsajt, till ngt annat som finns inlagt).
2. Tag bort prosilver-stylen, dvs rm.
3. Installera prosilver igen.
4. Byta till prosilver.

Men det gör man inte på en sajt som är:
1) Ngn annans
2) I drift.

Man kan nog ganska enkelt kolla om det är ett style-problem genom att bara byta till annan style i ACP:n. Fortfarande med caveat om att inte joxa med live-sajt utan istället mixtra med en test-installation.

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » fre 15 mar 2019, 00:19

Det kan jag prova.

Ha lite översikt.

Egon

Inläggav Egon » fre 15 mar 2019, 21:14

Jag menar inget elakt mot dig Egon, men tro mig, vi vet att citeringen är kass men ingen av oss har tid att titta på det och det är faktiskt t.om så att ingen av oss äger den här satjten.

Du kan skriva vad du tänker och menar till mig jag tar inte illa upp :)
Å tar du det illa får jag väl muta dig med en öl.

Jag såg tråden och kom o tänka på att svensktgolfforum har samma plattform. Där funkar citeringen ... men även reklam och så måste visst alla skriva under med att de postat med hjälp av ”tapatalk”! :roll:

Får jag välja tar jag ett forum utan perfekt citeringsfunktion alla dar i veckan. ;)

Egon

Användarvisningsbild
AlbertS
Kontakt:

Inläggav AlbertS » fre 15 mar 2019, 21:45

egon: det kan hända att dom inte uppdaterat php på sin server och på så vis tvingats till uppgraderingen- eller är det som du säger att dom gjort en lyckad uppdatering. vi är slavar under one.com's servrar och då är det deras php-version som gäller.

det finns fördelar och nackdelar med att inte programmera ett forum själv. driftsäkerheten gällande sånt här är sämre, men risken att bli hackad osv är förståss större om man kör egenhackat.

Återgå till "Everything but Golf"