Jag hittade en putter för halva priset. Dock får jag inte köpa något så här nära jul. Man kanske får det i julklapp.

Kan vara så i mindre affärer/shopar. Jag vet att det rapporteras i media om det här men det blåses upp rätt rejält. Ord. pris är rätt lätt att hålla koll på om man vet vad man vill köpa innan rean.Gay på banan skrev: ↑lör 30 nov 2019, 22:42Det de erbjuder är, som vanligt vid jättereor, saker de inte fått sålt. Så de ökar priset några veckor före med 30-40%, och "sänker" sedan priset. Vi tror att det är en sänkning på 30-40 %, men det är oftast en återgång det det "normala" priset.
Själv köpte jag ett par Galvin Green Andy regnbyxor.
Nja det stämmer ju inte alltid.Gay på banan skrev: ↑lör 30 nov 2019, 22:42Det de erbjuder är, som vanligt vid jättereor, saker de inte fått sålt. Så de ökar priset några veckor före med 30-40%, och "sänker" sedan priset. Vi tror att det är en sänkning på 30-40 %, men det är oftast en återgång det det "normala" priset.
Kan ha en putter på G.
Dormys 25% var på utvalda varugrupper, bra så, men endast "varor i lager" och vem har koll vad de har i lagret, troligtvis mest sådant de vill bli av med.Nordan skrev: ↑mån 02 dec 2019, 11:14Nja det stämmer ju inte alltid.Gay på banan skrev: ↑lör 30 nov 2019, 22:42Det de erbjuder är, som vanligt vid jättereor, saker de inte fått sålt. Så de ökar priset några veckor före med 30-40%, och "sänker" sedan priset. Vi tror att det är en sänkning på 30-40 %, men det är oftast en återgång det det "normala" priset.
Dormy exempelvis hade 25% på sina ordinarie (ej upphissade) priser.
Precis, det är så en rea fungerar. Man säljer ut det man behöver bli av med. Och vet man vad man är ute efter och har koll på prisläget innan så tillhör inte jag kategorin som tackar nej till 25%. Tjänade 1275 kr på mina tre wedgar som jag ändå tänkt köpa men hade fått en liten hint om att de skulle reas ut.Two Putt skrev: ↑mån 02 dec 2019, 22:18Dormys 25% var på utvalda varugrupper, bra så, men endast "varor i lager" och vem har koll vad de har i lagret, troligtvis mest sådant de vill bli av med.Nordan skrev: ↑mån 02 dec 2019, 11:14Nja det stämmer ju inte alltid.Gay på banan skrev: ↑lör 30 nov 2019, 22:42Det de erbjuder är, som vanligt vid jättereor, saker de inte fått sålt. Så de ökar priset några veckor före med 30-40%, och "sänker" sedan priset. Vi tror att det är en sänkning på 30-40 %, men det är oftast en återgång det det "normala" priset.
Ursäkta felaktigt ordval, du var snabbare än jag hann med att rätta. Naturligtvis tjänar man inget. Men det kändes bra...Gay på banan skrev: ↑mån 02 dec 2019, 23:07Sparade 1.275 kr. Man tjänar inte pengar på att spendera pengar(om man inte köper något som man sedan kan sälja för mer än det man köpte det för)
... eller kan ersätta med motsvarande vara till ett betydligt lägre pris.Two Putt skrev: ↑mån 02 dec 2019, 22:18Dormys 25% var på utvalda varugrupper, bra så, men endast "varor i lager" och vem har koll vad de har i lagret, troligtvis mest sådant de vill bli av med.Nordan skrev: ↑mån 02 dec 2019, 11:14Nja det stämmer ju inte alltid.Gay på banan skrev: ↑lör 30 nov 2019, 22:42Det de erbjuder är, som vanligt vid jättereor, saker de inte fått sålt. Så de ökar priset några veckor före med 30-40%, och "sänker" sedan priset. Vi tror att det är en sänkning på 30-40 %, men det är oftast en återgång det det "normala" priset.
Förvisso, men de hade inga upphissade priser i botten, om man nu inte ska kalla ordinarie priser för upphissade, det är väl en fråga i sigTwo Putt skrev: ↑mån 02 dec 2019, 22:18Dormys 25% var på utvalda varugrupper, bra så, men endast "varor i lager" och vem har koll vad de har i lagret, troligtvis mest sådant de vill bli av med.Nordan skrev: ↑mån 02 dec 2019, 11:14Nja det stämmer ju inte alltid.Gay på banan skrev: ↑lör 30 nov 2019, 22:42Det de erbjuder är, som vanligt vid jättereor, saker de inte fått sålt. Så de ökar priset några veckor före med 30-40%, och "sänker" sedan priset. Vi tror att det är en sänkning på 30-40 %, men det är oftast en återgång det det "normala" priset.
Håll er till ämnetNordan skrev: ↑tis 03 dec 2019, 10:31Förvisso, men de hade inga upphissade priser i botten, om man nu inte ska kalla ordinarie priser för upphissade, det är väl en fråga i sig![]()