Anders Blogg

Vill du blogga, men orkar inte sätta dig in i Wordpress eller snoka upp nån sajt där du kan börja skriva? Skapa din egen tråd och skriv dina tankar här.
Kategoriregler
Blogga om vad du vill. Följ forumets grundregel - Be nice!
Big Berra

Re: Anders Blogg

Inlägg av Big Berra » fre 28 maj 2021, 12:51

Anders skrev:
fre 28 maj 2021, 12:44
Hittade just, om man tar det lite ordagrant, den sämsta svenska översättningen från engelskan. Vet ni vilken?
worst :lol:
The whole point of science is to question accepted dogma. Freeman Dyson.

Big Berra

Inlägg av Big Berra » fre 28 maj 2021, 12:54

Anders skrev:
Hittade just, om man tar det lite ordagrant, den sämsta svenska översättningen från engelskan. Vet ni vilken?
Måste ju vara från en av die-hard filmerna.

"Yippie ki-yay motherfucker" översattes till "tjosan, din jävel"

Old-T

Inlägg av Old-T » fre 28 maj 2021, 13:08

Big Berra skrev:
fre 28 maj 2021, 12:51
Anders skrev:
worst :lol:
Det tog ett tag men... :-D

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » fre 28 maj 2021, 15:53

Det har att göra med negationer lite hårddraget, biologi, och lycka, antar jag.
habitat in lacum veritatem
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger
Första inlägget på länge 2020-07-11. Golfen under Corona mm.

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » mån 07 jun 2021, 10:39

Lite intressanta niohålare i helgen. Releasen funkar underbart i experimentverkstaden men får inte riktig med mig den på banan. Skall bli intressant att se resultaten komma krypande på banan också. Men rätt ok spel i alla fall. Ju kortare järn ju större problem, drivern går bra.
Mycket golftittande på TV, Mindes Olympic som lite småtrist då tråkwebben vann, men det 18:e var verkligen magiskt, då dimmorna låg över klubbhusområdet. Höll på Lexi, men hennes nerver höll inte riktigt. Tjejen Ganne, definitivt med i hennes fanclub. Och man lär ju få se svenskor i majors åren framöver, Maja Stark har ju inte varit starkast av de svenska ungtjejerna heller. Lite trist med den sedvanliga kassa svenska moving dayen i Hamburg, men kanske en topp 10 idag i alla fall.

Två procent finnpajsare är jag. Får sätta farsan i arbete och hitta denna finne. Annars dalmas, västgöte, sörmlänning och härjedaling, som väntat. Tungt, tungt skandinaviskt. Ingen vallonjävel som smugit sig in till nån anmoder. Hade kanske inte varit fel i och för sig, kanske man kunde fått uppleva andra hudfärger än vit och röd. Hade 0.2% i en indisk stad också, antar någon viking som kidnappats eller liknande.
Min blog "Andersgolf" - http://andersgolf.blogspot.com - under "kontakt" till höger

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » mån 07 jun 2021, 10:52

Tog inte lång tid för farsan. En från finnmarken i Dalarna tillbaka på 1700 talet hette tydligen Sormoinen. Så då återstår bara 0.2% indier. Den blir nog svårare.

Nils77

Inlägg av Nils77 » mån 07 jun 2021, 22:20

Anders skrev:
mån 07 jun 2021, 10:39

Två procent finnpajsare är jag.
Som artisten Errol Norstedt sjöng ,svensken har blivit feg inte fel då med lite Sisu i sig.
Reason is and ought only to be the slave of the passions.
D. Hume

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » mån 07 jun 2021, 22:31

Nils77 skrev:
mån 07 jun 2021, 22:20
Anders skrev:

Som artisten Errol Norstedt sjöng ,svensken har blivit feg inte fel då med lite Sisu i sig.
Ei saa peitää

Nils77

Inlägg av Nils77 » tis 08 jun 2021, 12:31

Anders skrev:
mån 07 jun 2021, 22:31
Nils77 skrev:
mån 07 jun 2021, 22:20
Anders skrev:

Ei saa peitää
Haha klassiker.
Reason is and ought only to be the slave of the passions.
D. Hume

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » ons 09 jun 2021, 21:26

Mixtrar lite, och höger axel gör åter sitt intåg. Kompression och sen se till att höger axel driver igenom.

Annars får man väl se vad det här mixed blir. Va’ blir dettá, som de sa i Karlstad. Måste förutom det uppenbara med längder och sånt också bli ett lite annat socialt klimat i bollarna. Ska kika lite i alla fall. Coolt om det faktiskt funkar.

Kom på en grej, som nog tyder på en trasig barndom eller nåt - jag ogillar de flesta spelare då de kommer ut på tourerna. Tiger var för stöddig och vann för mycket. Phil verkade snobbig, Rory var en gapande golvmopp, Spieth kändes för mycket amerikan och hade sving som var jobbig att se på. Men jag börjar efter ett tag gilla dem, ofta vid nån punkt:
Phil då han hoppade på Augusta
Tiger då han fick stryk av Yang
Rory tvåstegs, först en intervju några månader efter genombrottet då man hörde att det var en bra grabb, sen klippningen förstås.
Spieth är helt enkelt skönare att se svinga nu, bara han kan byra dojjor eller byxben så är jag med i fancluben. Gillar hans babbel, det har jag gjort sen dag 1. Framför allt vid skitslag - get lucky. Väldigt lite hänga med huvvet där.
Jimenez tyckte jag var tråkigaste spanjoren tills han plötsligt inte var det längre
Brooks med myran.
Bryson med tokbyggandet
Reed då han och caddien hade springtävling
Hovland känns lite som en smilfink, tror kan måste få nåt agrodamp(barnens uttryck) för att han skall komma till sin rätta. Inte tagen till nåder än.
Stenson kom ut dyster och har på nåt vis varit dyster genom hela karriären. Men en kille som vinner första svenska majorn kan man ju inte annat än gilla.
Monty var samma surkart genom hela karriären, skrattade varje gång han missade major. Zackes berättelse om intervjun med honom bara bekräftade.
Det är väl bara Sergio jag gillat från dag 1 av de mer illustra golfarna under min golftittande tid. El niño.

Big Berra

Inlägg av Big Berra » tor 10 jun 2021, 08:30

Anders skrev:
ons 09 jun 2021, 21:26
Mixtrar lite, och höger axel gör åter sitt intåg. Kompression och sen se till att höger axel driver igenom.

Annars får man väl se vad det här mixed blir. Va’ blir dettá, som de sa i Karlstad. Måste förutom det uppenbara med längder och sånt också bli ett lite annat socialt klimat i bollarna. Ska kika lite i alla fall. Coolt om det faktiskt funkar.

Kom på en grej, som nog tyder på en trasig barndom eller nåt - jag ogillar de flesta spelare då de kommer ut på tourerna. Tiger var för stöddig och vann för mycket. Phil verkade snobbig, Rory var en gapande golvmopp, Spieth kändes för mycket amerikan och hade sving som var jobbig att se på. Men jag börjar efter ett tag gilla dem, ofta vid nån punkt:
Phil då han hoppade på Augusta
Tiger då han fick stryk av Yang
Rory tvåstegs, först en intervju några månader efter genombrottet då man hörde att det var en bra grabb, sen klippningen förstås.
Spieth är helt enkelt skönare att se svinga nu, bara han kan byra dojjor eller byxben så är jag med i fancluben. Gillar hans babbel, det har jag gjort sen dag 1. Framför allt vid skitslag - get lucky. Väldigt lite hänga med huvvet där.
Jimenez tyckte jag var tråkigaste spanjoren tills han plötsligt inte var det längre
Brooks med myran.
Bryson med tokbyggandet
Reed då han och caddien hade springtävling
Hovland känns lite som en smilfink, tror kan måste få nåt agrodamp(barnens uttryck) för att han skall komma till sin rätta. Inte tagen till nåder än.
Stenson kom ut dyster och har på nåt vis varit dyster genom hela karriären. Men en kille som vinner första svenska majorn kan man ju inte annat än gilla.
Monty var samma surkart genom hela karriären, skrattade varje gång han missade major. Zackes berättelse om intervjun med honom bara bekräftade.
Det är väl bara Sergio jag gillat från dag 1 av de mer illustra golfarna under min golftittande tid. El niño.
Intressanta iakttagelser.
Jag gillar att se på de som sticker ut lite oavsett om det är i positiv eller negativ bemärkelse.
De som jag är lite negativa till hoppas man ska treputta sista greenen, duffa inspelet i vattnet och liknande.
Om Stenson kommit från ett annat land hade jag tyckt att han var fantastiskt tråkig att följa golf-mässigt.

AFJ

Inlägg av AFJ » fre 11 jun 2021, 09:34

Anders skrev:
Samma här - ända tills jag såg honom live en tidig morgon på Nordea Masters. Maken till sur och ointresserad golfare fick man leta efter den dagen...

Anders
Kontakt:

Inlägg av Anders » fre 11 jun 2021, 09:51

AFJ skrev:
fre 11 jun 2021, 09:34
Anders skrev:
Samma här - ända tills jag såg honom live en tidig morgon på Nordea Masters. Maken till sur och ointresserad golfare fick man leta efter den dagen...
Han är en av the rude boys. Monty tog det till nästa nivå.

Skriv svar