Golf runt Alicante?

Till grannklubben eller till Australien - här kan du fråga om allt eller bara skryta om det kanonpris du fick på din resa
AFJ

Re: Golf runt Alicante?

Inlägg av AFJ » ons 07 apr 2021, 21:42

Idag hade jag och Harry Friberg en härlig runda på Lo Romero. Vädret var åt det kyligare hållet men banan återigen i mycket bra skick. Spelade den även i måndags, samma sak då, utmärkt skick. Förutom massiva byggprojekt runt banan där det byggs många radhus och villor, så putsar och fejar de på själva banan och det är helt klart en av de mest välskötta banorna här nere.

Harry Friberg

Inlägg av Harry Friberg » tor 08 apr 2021, 12:38

Ja, en Mkt trevlig runda. Har spelat banan ett antal ggr de senaste 7-8 åren, och den blir bara bättre o bättre.
11,6

AlbertS
Kontakt:

Inlägg av AlbertS » tor 08 apr 2021, 12:51

Hur funkar själva resandet? Tester?

Hur känner ni inför ev att bli smittade där nere? Egna hus så ni kan stanna extra i husarrest? Nån som kan hjälpa med inköp? Hemresa?

Tack för svar :)
Kristianstad Gk - Karlshamns GK - Boa Olofström GK

AFJ

Inlägg av AFJ » lör 10 apr 2021, 09:38

AlbertS skrev:
tor 08 apr 2021, 12:51

Hur känner ni inför ev att bli smittade där nere? Egna hus så ni kan stanna extra i husarrest? Nån som kan hjälpa med inköp? Hemresa?

Resandet funkar bra. Det är förstås färre avgångar men just Stockholm-Alicante är väl en av de få linjer som håller igång hyfsat.

Kravet vid nedresan är att man fyller i en hälsoapp och att man gör ett PCR test hemma. Vid ankomst får testet vara 72 timmar gammalt. Testet kostar 1000-1500 kronor ca (så ofta dyrare än själva biljetten). Lite bökigt och kostsamt men acceptabelt. Vid hemresa är det nog inga speciella regler - så vitt jag vet...

Smittorisken här nere är nog betydligt mindre än hemma i Stockholm. Region Valencia har Spaniens lägsta smittotal och bland de lägre i hela Europa - just nu i alla fall.

Jag vet att många hotell är stängda men några öppna, de flesta jag träffar här nere har eget boende. Skulle man bli smittad måste man hålla sig hemma. Kan tänka mig att det går att få hjälp med handlandet, för egen del skulle jag nog lita till grannar och golfkompisar. Hade dock covid i januari så känner mig rätt lugn.

Sjukvården här nere verkar vara minst lika bra som hemma. Spanien har gått ut med att de skall vaccinera alla som är i Spanien, alltså även de som inte är skrivna här nere har möjlighet att registrera sig för att få vaccin.

Just nu känns det bra att vara här nere, betydligt mindre spel på banorna, det går att ringa och boka med kort varsel.
Enda problemet är vädret - vaknade i natt av att jag trodde någon placerat en bomb i huset. Det var åskan, måste ha slagit ner i den absoluta närheten. Regnade hela natten, uppehåll nu - bra eftersom Las Colinas står på programmet i eftermiddag. Men prognoserna den närmsta tiden är för mer regn och ostadigt väder...

AlbertS
Kontakt:

Inlägg av AlbertS » lör 10 apr 2021, 12:37

Tack!
Kristianstad Gk - Karlshamns GK - Boa Olofström GK

Harry Friberg

Inlägg av Harry Friberg » lör 10 apr 2021, 17:14

AFJ skrev:
lör 10 apr 2021, 09:38
AlbertS skrev:
tor 08 apr 2021, 12:51

Resandet funkar bra. Det är förstås färre avgångar men just Stockholm-Alicante är väl en av de få linjer som håller igång hyfsat.

Kravet vid nedresan är att man fyller i en hälsoapp och att man gör ett PCR test hemma. Vid ankomst får testet vara 72 timmar gammalt. Testet kostar 1000-1500 kronor ca (så ofta dyrare än själva biljetten). Lite bökigt och kostsamt men acceptabelt. Vid hemresa är det nog inga speciella regler - så vitt jag vet...

Smittorisken här nere är nog betydligt mindre än hemma i Stockholm. Region Valencia har Spaniens lägsta smittotal och bland de lägre i hela Europa - just nu i alla fall.

Jag vet att många hotell är stängda men några öppna, de flesta jag träffar här nere har eget boende. Skulle man bli smittad måste man hålla sig hemma. Kan tänka mig att det går att få hjälp med handlandet, för egen del skulle jag nog lita till grannar och golfkompisar. Hade dock covid i januari så känner mig rätt lugn.

Sjukvården här nere verkar vara minst lika bra som hemma. Spanien har gått ut med att de skall vaccinera alla som är i Spanien, alltså även de som inte är skrivna här nere har möjlighet att registrera sig för att få vaccin.

Just nu känns det bra att vara här nere, betydligt mindre spel på banorna, det går att ringa och boka med kort varsel.
Enda problemet är vädret - vaknade i natt av att jag trodde någon placerat en bomb i huset. Det var åskan, måste ha slagit ner i den absoluta närheten. Regnade hela natten, uppehåll nu - bra eftersom Las Colinas står på programmet i eftermiddag. Men prognoserna den närmsta tiden är för mer regn och ostadigt väder...
På väg hem nu mot Sthlm 😩🥶
11,6

AFJ

Inlägg av AFJ » lör 10 apr 2021, 22:28

Harry Friberg skrev:
lör 10 apr 2021, 17:14
Flyg försiktigt så hörs vi!

37 poäng på Las Colinas idag med fyra 3-puttar, formen håller i sig!

Harry Friberg

Inlägg av Harry Friberg » sön 11 apr 2021, 14:23

AFJ skrev:
lör 10 apr 2021, 22:28
Harry Friberg skrev:

Sänkning? ;)
11,6

AFJ

Inlägg av AFJ » ons 14 apr 2021, 07:49

Harry Friberg skrev:
sön 11 apr 2021, 14:23
AFJ skrev:
lör 10 apr 2021, 22:28
Harry Friberg skrev:

Sänkning? ;)
Serien 41-37-35 gjorde att jag kom ner något men igår på Villamartin var allt tillbaka till normalt, 24 poäng, sex 3-puttar...

Vad värre är att de spanska vädergudarna verkar ha gått i strejk. Idag regn. Imorgon massor av regn, 14 grader och 10 m/s. Lördag 12 grader... Har faktiskt aldrig varit med om att det varit så här "dåligt" väder så många dagar.

Skriv svar