Mellan Östersjön och Vättern

Till grannklubben eller till Australien - här kan du fråga om allt eller bara skryta om det kanonpris du fick på din resa
pstenman

Re: Mellan Östersjön och Vättern

Inlägg av pstenman » mån 03 maj 2021, 10:27

Stora Norrland skrev:
mån 03 maj 2021, 09:47
Vi har lagt om vår plan.
Rendezvous som planerat, Sthlm väst, med spel där.
Efter det får vi se hur det blir. Dagsaktuellt läge får råda.

Om ngn annan spelare bokar in sig i samma boll som vi? So be it. Några meters distans utomhus bedömer jag som ok. Det är övrig "trängsel" vid boende och ätande som innebär viss risk.
Ja jag var iväg å spelade igår, vi var 3 i min boll tillslut, klubben sa de skriver "SKALL bara spelas med de man bor med" men det är bara en rekommendation trots det.
Banan är det ju dock minimal risk för att man står på varandra, men var in i restaurangen för å köpa en kaffe efter 9 hål, där var det ju folk ÖVERALLT.
Smått hysteriskt hur folk beter sig.
Vreta Kloster GK - 16.6

Kalle Vej

Inlägg av Kalle Vej » mån 03 maj 2021, 10:33

Stora Norrland skrev:
mån 03 maj 2021, 09:47
Vi har lagt om vår plan.
Rendezvous som planerat, Sthlm väst, med spel där.
Efter det får vi se hur det blir. Dagsaktuellt läge får råda.

Om ngn annan spelare bokar in sig i samma boll som vi? So be it. Några meters distans utomhus bedömer jag som ok. Det är övrig "trängsel" vid boende och ätande som innebär viss risk.
Jag vet inte exakt hur de andra regionerna gjort/tänkt men i Östergötland gäller det ju "personlig lockdown" från i fredags och två veckor framåt. Förhoppningsvis har detta i kombination med vaccination då sänkt smittotakten... I ditt ursprungsinlägg skrev du "cirka en vecka, andra halvan av maj" och då är det kanske "bara" normala restriktioner.

Stora Norrland

Inlägg av Stora Norrland » mån 03 maj 2021, 13:34

Det återstår att se.
Planen var att lira (ungefär) Landeryd, Åtvid, Bråviken, Omberg, Vreta och Vadstena - med start på Bråviken.

Nu blir starten Sthlm väst istället, sannolikt Bro. Sedan gör vi som vi brukar: åker dit ratten, infallen och helst även solen för oss. Det kan mycket väl tänkas bli ngn runda nedåt Linkeboda till slut, om läget tillåter och ovanstående är uppfyllt. Diesel finns att köpa och ett par timmar bakom ratten är ju helt lugnt.

Jämför man med läget här i Arktis så kommer all golf att känna bra. Här är det en månad kvar till banan öppnar. ;)
--== Spänn av, ha roligare, spela bättre ==--

pstenman

Inlägg av pstenman » mån 03 maj 2021, 18:34

Stora Norrland skrev:
mån 03 maj 2021, 13:34
Det återstår att se.
Planen var att lira (ungefär) Landeryd, Åtvid, Bråviken, Omberg, Vreta och Vadstena - med start på Bråviken.

Nu blir starten Sthlm väst istället, sannolikt Bro. Sedan gör vi som vi brukar: åker dit ratten, infallen och helst även solen för oss. Det kan mycket väl tänkas bli ngn runda nedåt Linkeboda till slut, om läget tillåter och ovanstående är uppfyllt. Diesel finns att köpa och ett par timmar bakom ratten är ju helt lugnt.

Jämför man med läget här i Arktis så kommer all golf att känna bra. Här är det en månad kvar till banan öppnar. ;)
Trevlig resa!
Vreta Kloster GK - 16.6

Skriv svar