Ringenäs GK

Moderator: Vattenmannen

Vattenmannen

Ringenäs GK

Inlägg av Vattenmannen » mån 11 okt 2021, 15:45

Recensionen innefattar inte röd nia eftersom jag inte spelat den. Men blå och gul fick jag uppleva.

Enligt vår gudfader Puttaren "Ser man havet överallt på banan". Nåja, säger jag om den insäljningen. Men visst, några hål är riktigt fina med Kattegatt i blickfånget. I övrigt är det väl mest en klassisk parkbana med linksliknande ruff.

Det som sticker ut är att många par 4:or är ganska korta medan par 3;orna i stället har fått lite extra längd. För en halvkass spelare är det förstås roligt att ha bra chans att göra par på 4:orna, plötsligt är ju GIR fullt möjligt.

Hålen är ganska omväxlande och greenområdena rätt utmanande. Men så där supersvårt blir det aldrig.

Bunkrarna håller god kvalité, spelade i fuktiga oktober, och låg väl placerade både på fairway och runt greener.

Fina mattor på rangen men rätt saggiga bollar. Många bra siktpunkter ute på fältet.

Hann inte testa andra övningsområden än två välbesökta puttingreener som båda led svårt av många nedslagsmärken (!).

Bästa av allt var restaurangen som serverade riktigt bra lunch och en fullt godkänd middag. Rimliga priser.

Boendet får nån annan recensera.
Ta det inte så allvarligt - det är ju trots allt bara golf. Och ärligt talat - det du pysslar med är knappt ens det.

“I always believed that I have something important to say and I said it.”
― Lou Reed

Primus

Re: Ringenäs GK

Inlägg av Primus » ons 13 okt 2021, 22:04

Vattenmannen skrev:
mån 11 okt 2021, 15:45

Bästa av allt var restaurangen som serverade riktigt bra lunch och en fullt godkänd middag. Rimliga priser.

Boendet får nån annan recensera.
Själv åt jag rödingen på kvällen och den var helt sagolikt god! Laxen till lunchen var också bra, speciellt hollandaisesåsen som var fantastisk.

Hotellet utanför rummen var lite väl betonglikt och inte speciellt trevligt men själva rummen var väldigt fina. Inte minst utsikten över golfbanan var härlig.

Skriv svar