Utveckling av forumet – info och support

Home Forum Everything but Golf Utveckling av forumet – info och support

Utveckling av forumet – info och support

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 150 totalt)
  • Författare
    Puttaren
    Moderator

Hej alla

Forumets nya form börjar ta sig lite och det jobbas febrilt på att lösa alla barnsjukdomar.

Här tänkte jag förmedla information och även ta emot synpunkter/önskemål.

Till att börja med är det viktigt att alla medlemmar ska få komma in – ni som inte har tillgång till er gamla mailadress kan ta kontakt med john@everythinggolf.se och berätta vilken mailadress det var samt vilket nick så löser han det.

I första skedet ska läsligheten förbättras, citeringsfunktionen ordnas och bildhanteringen förbättras.

Ha tålamod!

AlbertS
    Deltagare

Varför är vissa ämnen i grått?

Puttaren
    Moderator

Grått

Det är stängda trådar. Vi tar diskussionen här i stället.

Puttaren
    Moderator

I första skedet ska läsligheten förbättras, citeringsfunktionen ordnas och bildhanteringen förbättras.

Ha tålamod!

Så har vi kommit ett steg på vägen.

Langa in era önskemål här i tråden.

AFJ
    Deltagare

Langa in era önskemål här i tråden.

Personligen så gillar jag inte att ni använder typsnitt med seriffer i menyer och forum. Jag tycker att sans seriffer ger ett luftigare och modernare uttryck. Seriffer funkar bättre på papper och kanske kan vara lämpligt i artiklar och nyheter för att ge den en ”redaktionell” touch.

Bilderna som visas i ”karusellen” överst på sidan är initialt i väldigt dålig kvalité. Klickar jag på dom ser det bra ut. Har testat med både Chrome och Edge och får samma beteende.

Försökte här göra dubbla radbrytningar för att markera nytt stycke, men det verkar tryckas ihop vid visning.

• Det här svaret redigerades för 5 månader sedan av AFJ.
    • Det här svaret redigerades för 5 månader sedan av AFJ.
    AFJ
    Deltagare

Visst hade det väl varit trevligt om man på ett enkelt sätt kunde ladda upp bilder direkt i forumet?

AlbertS
    Deltagare

Det står att Westerlund skrivit ett svar i Sierratråden men om jag trycker så får jag inte se det. Why? Allvarlig brist.

Hogan
    Deltagare

Det står att Westerlund skrivit ett svar i Sierratråden men om jag trycker så får jag inte se det. Why? Allvarlig brist.

Westersund står det, men jag undrar över detsamma?

Coleburn
    Deltagare

Läste nånstans att det skulle bli lättare att registrera sig på forumet. Det har det tydligen blivit, med resultat att (bot?) spammare verkar ha hittat hit.

Puttaren
    Moderator

Personligen så gillar jag inte att ni använder typsnitt med seriffer i menyer och forum. Jag tycker att sans seriffer ger ett luftigare och modernare uttryck. Seriffer funkar bättre på papper och kanske kan vara lämpligt i artiklar och nyheter för att ge den en ”redaktionell” touch.

Bilderna som visas i ”karusellen” överst på sidan är initialt i väldigt dålig kvalité. Klickar jag på dom ser det bra ut. Har testat med både Chrome och Edge och får samma beteende.

Försökte här göra dubbla radbrytningar för att markera nytt stycke, men det verkar tryckas ihop vid visning.

Läsligheten är prio 1 och jag har förhoppningar om snar justering av detaljerna.

Visst hade det väl varit trevligt om man på ett enkelt sätt kunde ladda upp bilder direkt i forumet?

Mycket.

Definitivt. I sådana fall rekommenderar jag ett mail till john@everythinggolf.se då det är en funktionalitetsbrist som behöver åtgärdas relativt omgående. //Edit: Kolla med Westersund så att han inte raderat sitt inlägg. Kan vara en förklaring.

Läste nånstans att det skulle bli lättare att registrera sig på forumet. Det har det tydligen blivit, med resultat att (bot?) spammare verkar ha hittat hit.

Tyvärr. I gamla forumet skötte jag aktiveringen av nya medlemmar manuellt och städade bort ett tiotal spammare dagligen.

• Det här svaret redigerades för 5 månader sedan av Puttaren.
    JG76
    Deltagare

Trycker jag på bantips eller köp i sälj från 1a sidan får jag 404 error. Menyknapparna funkar.
    Behövs det separat köp o sälj och en likadan forumdel?

Plus för att det äntligen går att söka i forumet

Puttaren
    Moderator

Trycker jag på bantips eller köp i sälj från 1a sidan får jag 404 error. Menyknapparna funkar.
    Behövs det separat köp o sälj och en likadan forumdel?

Nej, Köp och sälj som forumdel lär fasas ut.

Rent tekniska problem föreslår jag att ni mailar direkt till john@everythinggolf.se medan vanliga önskemål och synpunkter som inte är akuta passar bättre i den här tråden.

Nick_Corey
    Deltagare

Funktion för att förhandsgranska, efterhandsredigera och radera inlägg känns väl helt fundamental?

Puttaren
    Moderator

Funktion för att förhandsgranska, efterhandsredigera och radera inlägg känns väl helt fundamental?

Redigera och radera finns väl redan (om det inte bara är jag som admin som kan det) – förhandsgranska hoppas jag är på väg.

Intresserade kan googla info om BBPress och se vilka addons/funktioner som finns att tillgå (ett veritabelt smörgåsbord, men jag tror inte att allt kommer med).

KonsultTT
    Deltagare

Tidigare kunde man gå till första nya meddelandet i en tråd – men den funktionen verkar saknas helt nu vilket gör forumet mycket svårhanterat.
    Följer jag en tråd så vill jag ju direkt kunna komma till första nya meddelandet i tråden när ett sådant finns.

/ TT

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 150 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.