Utveckling av forumet – info och support

Home Forum Everything but Golf Utveckling av forumet – info och support

Utveckling av forumet – info och support

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 150 totalt)
  • Författare
    Puttaren
    Moderator

Tidigare kunde man gå till första nya meddelandet i en tråd – men den funktionen verkar saknas helt nu vilket gör forumet mycket svårhanterat.
    Följer jag en tråd så vill jag ju direkt kunna komma till första nya meddelandet i tråden när ett sådant finns.

/ TT

Klicka på tidsangivelsen så kommer du till senaste inlägget.

• Det här svaret redigerades för 5 månader sedan av Puttaren.
    Old-T
    Deltagare

Varför är vissa rader gula och vissa vita?
    (Frågar åt en kompis)

JG76
    Deltagare

Ser ut som det är trådstartaren som står som senaste skribent på forumlänkarna på 1a -Sidan

JG76
    Deltagare

Hur citerar man ?

Knappen citera vid ett inlägg funkar inte för mig.

Kan inte heller redigera så det kanske bara är admin som kan det

Gick visst nu 😀

• Det här svaret redigerades för 5 månader sedan av JG76.
    JG76
    Deltagare

Hmm kunde redigera mitt inlägg här men inte i en annan forumkategori

KonsultTT
    Deltagare

Tidigare kunde man gå till första nya meddelandet i en tråd – men den funktionen verkar saknas helt nu vilket gör forumet mycket svårhanterat.
    Följer jag en tråd så vill jag ju direkt kunna komma till första nya meddelandet i tråden när ett sådant finns.

/ TT

Klicka på tidsangivelsen så kommer du till senaste inlägget.

Då kommer jag till det sista gjorda inlägget i tråden. Jag vill kunna komma till det senast av mig olästa inlägget i tråden.
    Nu måste jag skrolla bakåt kanske flera sidor om det är en mycket aktiv tråd.

/ TT

Puttaren
    Moderator

Ser ut som det är trådstartaren som står som senaste skribent på forumlänkarna på 1a -Sidan

Här får jag hänvisa till John om det där är BBPress som gör så eller om det är felkodat.

Hur citerar man ?

Tryck på Citat och gå ned där du skriver inlägget. Där ska citatet nu finnas. Smidigt att kunna citera flera led (som i det här inlägget). Trycker på citat en gång för varje inlägg och då ser det ut så här.

Då kommer jag till det sista gjorda inlägget i tråden. Jag vill kunna komma till det senast av mig olästa inlägget i tråden.
    / TT

Aha. Det där vet jag inte om det går att göra.

KonsultTT
    Deltagare

/ TT

Fanns ju i gamla forumet och finns i alla andra forum – det är ju en central funktion som måste finnas om forumet ska bli hanterbart för oss användare.

/ TT

Puttaren
    Moderator

/ TT

Fanns ju i gamla forumet och finns i alla andra forum – det är ju en central funktion som måste finnas om forumet ska bli hanterbart för oss användare.

/ TT

Då ber jag John lägga till det på sin lista. Gamla forumet gick på phpbb och det här är BBpress – inte helt självklart att få med allt på en gång tycks det.

AFJ
    Deltagare

När man går i forumet så öppnas automatisk inmatningsfältet för svar i botten av webbläsaren. Klickar man på ”Svar”, då hoppar visningen till inmatningsfältet.

Trycker man på ”Citat” – då fylls inmatningsfältet med det man citerar MEN visningen ligger kvar. Det upplevs då som om citat-länken inte fungerar i vissa fall.

Jag tycker det borde vara så att inmatningsfältet för svar är stängt default. När man trycker på ”Svar” eller ”Citat” – då först skall inmatningsfältet visas och man skall ”hoppa” ner i botten. När man trycker Skicka skall det stängas.

Nick_Corey
    Deltagare

Funktion för att förhandsgranska, efterhandsredigera och radera inlägg känns väl helt fundamental?

Redigera och radera finns väl redan (om det inte bara är jag som admin som kan det) – förhandsgranska hoppas jag är på väg.

Märkligt nog tycks det vara olika från inlägg till inlägg. Vissa kan jag redigera, men jag kan inte radera eller förhandsgranska något.

AFJ
    Deltagare

Funktionen ”Redigera” är endast tillgänglig så länge mitt inlägg är det senaste i tråden. När någon annan gör ett inlägg har jag inte längre möjlighet att ändra mitt eget inlägg. Det tycker jag är fel.

Någon möjlighet att själv radera mina inlägg tycks jag inte ha. Det borde man väl ha?

JG76
    Deltagare

Funktionen ”Redigera” är endast tillgänglig så länge mitt inlägg är det senaste i tråden. När någon annan gör ett inlägg har jag inte längre möjlighet att ändra mitt eget inlägg. Det tycker jag är fel.

Någon möjlighet att själv radera mina inlägg tycks jag inte ha. Det borde man väl ha?

Tror det är tidsgräns på redigering. Typ 5 minuter

AFJ
    Deltagare

Tror det är tidsgräns på redigering. Typ 5 minuter

Så kan det nog vara.

AFJ
    Deltagare

Jag tror forumets klocka går en timme fel och så vore det väl bra om inläggen visades med 24-timmars format.

• Det här svaret redigerades för 5 månader sedan av AFJ.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 150 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.