Utveckling av forumet – info och support

Home Forum Everything but Golf Utveckling av forumet – info och support

Utveckling av forumet – info och support

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 149 totalt)
  • Författare
    Stora Norrland
    Deltagare

Markera alla forum som lästa?
    Visa var det finns olästa inlägg?
    Under ”Medlemmar”: bara 41 stycken? Siffran för ”ämnen” är knappast korrekt

• Det här svaret redigerades för 3 månader, 3 veckor sedan av Stora Norrland.
    Westersund
    Deltagare

Skrev ett inlägg i ”Sierra Cup” tråden i morse, står i översikten att jag har postat men går man in i tråden så syns inget inlägg. Buggig värre.

Old-T
    Deltagare

Jag tror forumets klocka går en timme fel och så vore det väl bra om inläggen visades med 24-timmars format.

Min gör det.
    (här skulle jag kunnat klistra in en bild som visar att klockan på ditt inlägg är 16.05)

JG76
    Deltagare

Nu när det finns en sökfunktion igen vore det bra att välja om man vill söka endast rubrik eller allt

xoxo_tw
    Deltagare

Jag tycker nog typsnittet på gamla forumet var med lättläst , eller är det en inställning man kan ändra själv ?

Nordan
    Deltagare

Finns det tankar på att tanka in PM från gamla PM delen?

Puttaren
    Moderator

Noterade önskemål – som inte är åtgärdade
    Vi gör som med spelade rundor/banor, citera och ta bort citatkoden, lägg till egen synpunkt/önskemål (gärna i enkel punktform – ev. kan längre texter redigeras för att göra listan smidigare).

* Allmän läslighet (typsnittet och teckenstorleken, radbrytning etc.) //Jag har föreslagit Geneva eller Tahoma – vad sägs?//
    * Bilder på förstasidan i bättre upplösning/kvalitet.
    * Uppladdning av bilder direkt i forumet
    * Inlägg som ”försvinner” (syns i ”nya inlägg”, men finns inte när man går till tråden)
    * Trycker jag på bantips eller köp i sälj från 1a sidan får jag 404 error. Menyknapparna funkar. //Köp och sälj tycks funka//
    * Förhandsgranska inlägg
    * Gå till första *nya* inlägg. Inte *senaste* inlägg
    * Inmatningsfältet för svar är stängt default. När man trycker på ”Svar” eller ”Citat” – då först skall inmatningsfältet visas och man skall ”hoppa” ner i botten. När man trycker Skicka skall det stängas.
    * 24-timmarsformat. Och rätt tid.
    * Markera alla forum som lästa? / Visa var det finns olästa inlägg?
    * Söka endast rubrik eller allt
    * PM från gamla forumet
    * Länkar ska öppnas i ny flik som standard

• Det här svaret redigerades för 3 månader, 3 veckor sedan av Puttaren.
    • Det här svaret redigerades för 3 månader, 3 veckor sedan av Puttaren.
    AFJ
    Deltagare

24-timmars formatet tycks vara åtgärdat.

AFJ
    Deltagare

Klockan är också rätt nu.

AFJ
    Deltagare

Noterade önskemål – som inte är åtgärdade
    Vi gör som med spelade rundor/banor, citera och ta bort citatkoden, lägg till egen synpunkt/önskemål (gärna i enkel punktform – ev. kan längre texter redigeras för att göra listan smidigare).

* Allmän läslighet (typsnittet och teckenstorleken, radbrytning etc.) //Jag har föreslagit Geneva eller Tahoma – vad sägs?//
    * Bilder på förstasidan i bättre upplösning/kvalitet.
    * Uppladdning av bilder direkt i forumet
    * Inlägg som ”försvinner” (syns i ”nya inlägg”, men finns inte när man går till tråden)
    * Trycker jag på bantips eller köp i sälj från 1a sidan får jag 404 error. Menyknapparna funkar. //Köp och sälj tycks funka//
    * Förhandsgranska inlägg
    * Gå till första *nya* inlägg. Inte *senaste* inlägg
    * Inmatningsfältet för svar är stängt default. När man trycker på ”Svar” eller ”Citat” – då först skall inmatningsfältet visas och man skall ”hoppa” ner i botten. När man trycker Skicka skall det stängas.
    * 24-timmarsformat. Och rätt tid.
    * Markera alla forum som lästa? / Visa var det finns olästa inlägg?
    * Söka endast rubrik eller allt
    * PM från gamla forumet
    * Länkar ska öppnas i ny flik som standard
    * Kunna radera ett inlägg

• Det här svaret redigerades för 3 månader, 3 veckor sedan av AFJ.
    AlbertS
    Deltagare

Det verkar onekligen som inlägg faller bort- eller så tar folk bort sina inlägg hela tiden (osannolikt?) och så syns dom fortfarande i trådlistorna, vilket är lika illa.

Hogan
    Deltagare

Det verkar onekligen som inlägg faller bort- eller så tar folk bort sina inlägg hela tiden (osannolikt?) och så syns dom fortfarande i trådlistorna, vilket är lika illa.

Jäpp så är det.

AFJ
    Deltagare

Jäpp så är det.

Men hur gör man det? Jag ser ingen möjlighet att radera inlägg man gjort?

AFJ
    Deltagare

Försökte nu citera listan med åtgärder men då försvann alla radbrytningar.

• Det här svaret redigerades för 3 månader, 3 veckor sedan av AFJ.
    Westersund
    Deltagare

Vad är vinsten av att gå från en etablerad och välfungerande plattform som PhpBB till att koda ett helt eget forum? Känns lite som att uppfinna hjulet en andra gång.

• Det här svaret redigerades för 3 månader, 3 veckor sedan av Westersund.
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 149 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.